Wyszukaj w topgarage.com.pl

21 kwi, 12:58

Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi | Długi dystans | Cześć 6

Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi 11 slajdów Foto: Rafał Sękalski / TopGarage

Kombi o sportowym charakterze, które trafiło do nas na półroczny test szybko ukoiło żal po pożegnaniu z dynamicznym hatchbackiem. Po pierwszy tygodniach spędzonych w towarzystwie Megane GT Grandtour możemy stwierdzić krótko: umarł król, niech żyje król!

Sportowe kombi ma sens. Udowadnialiśmy to już po wielokroć przy okazji innych modeli, a Megane GT dodatkowo nas w tym utwierdza. Nie dość że można go swobodnie zaliczyć do grona najładniejszych rodzinnych kompaktów, to subtelne dodatki w stylistyce nadwozia, zresztą podobne do tych z hatchbacka, dodają mu jeszcze zadziorności i charakteru. Mamy tu na myśli poszerzone zderzaki, duże wloty powietrza o strukturze plastra miodu z przodu, oznaczenia GT na grillu, błotnikach i klapie bagażnika, chromowaną końcówkę wydechu oraz 18-calowe alufelgi. Wnętrze żywcem skopiowano z hatchbacka. Identyczne jest nie tylko wykończenie z tapicerką z Alcantary, lecz także profilowane fotele, aluminiowe nakładki na pedały, kierownica z przyciskami do obsługi multimediów i tempomatu oraz system multimedialny R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala, nawigacją i nagłośnieniem firmy Bose. Standardem jest również układ 4 kół skrętnych 4Control oraz system Multi-Sense pozwalający na wybór trybu pracy układu jezdnego i napędowego oraz personalizację wnętrza, w tym np. wygląd zegarów i podświetlenie kokpitu oraz drzwi. Rożnica w zasadzie sprowadza się do pojemności bagażnika, która w przypadku kombi sięga 521 dm3 (wg normy VDA) i ma niebagatelne znaczenie, jeśli myślimy o tym aucie w kategoriach rodzinnych. Po pierwsze łatwiej wytłumaczyć małżonce zakup takiego właśnie samochodu, a po drugie zdecydowanie lepiej sprawdzi się on podczas wspólnych wyjazdów z dzieciakami.

Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi Foto: Rafał Sękalski / TopGarage

W pierwszym miesiącu testu nasze Megane odbyło właśnie taką rodziną podróż. Z Warszawy do Szczawnicy. Trasa ekspresowa drogą S8, a potem autostradą A4 i fragmentem Zakopianki za Krakowem z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem przebiegła bez problemów. To, co doceniliśmy w porównaniu z wersją benzynową, to zużycie paliwa. Na liczącym niespełna 490 km odcinku przejechanym w 6 godzin i 15 minut (z postojem na tankowanie w Częstochowie i szybką przekąskę) Megane GT zadowoliło się średnio 6,2 l oleju napędowego na 100 km. Turbodoładowany diesel o mocy 160 KM pozwalał na utrzymywanie dobrego tempa przejazdu, a dzięki momentowi 380 Nm dostępnemu już przy 1750 obr/min nie było kłopotów z dynamicznym wyprzedzaniem. Owszem, 6-biegowej skrzyni zdarzało się zamarudzić z redukcją przy wciśnięciu pedału gazu, ale problem znikał po włączeniu trybu sportowego, w którym auto próbowało dorównać osiągami wersji benzynowej. Manualna zmian przełożeń łopatkami przy kierownicy również nie budziła większych zastrzeżeń. To co brakuje w dieslu, a przydałoby się w wersji GT, to bardziej wyraziste brzmienie z wydechu. Zresztą podobne zastrzeżenie mieliśmy w przypadku odmiany benzynowej.

Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi Foto: Rafał Sękalski / TopGarage

Na plus trzeba zaliczyć wysoki komfort akustyczny i jazdy. To zasługa dobrego wyciszenia wnętrza, świetnych foteli i kalibracji zawieszenia. Ma ono dość sztywną charakterystykę, która sprzyja szybkiej jeździe, a przy tym bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności. Tak jak hatchback, również kombi dzięki układowi 4Control, prowadziło się pewnie na zakrętach i mimo innego rozkładu mas nie wykazywało tendencji do nadsterowności. Na autostradzie dobrze sprawdził się aktywny tempomat, który działa w zakresie od 40 do 140 km/h.

Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi Foto: Rafał Sękalski / TopGarage

W górskim klimacie i przy temperaturach poniżej zera zauważyliśmy, że system bezkluczykowego dostępu do auta czasami odmawiał posłuszeństwa. O ile nie było problemu z zamykaniem zamków, o tyle ich otwarcie kilka razy trzeba było wymusić wciśnięciem przycisku na karcie. W drodze powrotnej znacznie wzrosło też zużycie paliwa, ale to akurat wina gigantycznych korków na Zakopiance. Pokonanie trasy do Warszawy zajęło prawie 10 godzin, a średnie spalanie doszło prawie do 9 l/100 km. Podobną wartość notujemy regularnie w ruchu miejskim.

Zalety:

- atrakcyjna stylistyka nadwozia i wnętrza

- bogate wyposażenie seryjne

- elastyczny silnik

Wady:

- zacinający się system zdalnego dostępu

- opóźnione reakcje skrzyni na kickdown w trybie komfortowym

DANE TECHNICZNE - Megane GT Grandtour 1.6 dCi 

Silnik: 1598 cm3, R4, turbo diesel., napęd na przód, 160 KM, 380 Nm, 4,7 l/100 km, 0-100 km/h: 8,9 s, 214 km/h

Cena od 115 900 zł

Polecamy także:

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~ktośtamzrenault Użytkownik anonimowy
~ktośtamzrenault :
No photo ~ktośtamzrenault Użytkownik anonimowy
Różnica to nie tylko pojemność bagażnika, usiądźcie z tyłu i zobaczcie o ile więcej miejsca na nogi jest w wersji kombi. Użytkowałem obie wersje i zdecydowanie "przytulniej" jest w hatchbacku:)
4 maja 23:41
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Rafał Sękalski / TopGarage

Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi

Sportowe kombi ma sens. Udowadnialiśmy to już po wielokroć przy okazji innych modeli, a Megane GT dodatkowo nas w tym utwierdza.

Renault Megane GT Grandtour 1.6 dCi | Długi dystans | Cześć 6 (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego