Wyszukaj w topgarage.com.pl

21 cze, 16:41

Volkswagen Arteon – elegancka alternatywa | TEST

Volkswagen Arteon 16 slajdów Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Jest dłuższy o 10 cm i ma większy o 5 cm rozstaw osi od Passata, niżej poprowadzoną linię dachu, a dzięki temu bardziej eleganckie proporcje. A przy tym rozsądną cenę.

Ma mocniej pochylone szyby i bardziej kopulasty dach. Przestrzeń, którą traci na głowami stara się odzyskać większym rozstawem osi. Sprawdzamy zatem z jakimi wyrzeczeniami wiąże się elegancki wygląd Arteona. Najpierw zaglądam na tylne fotele. Zajmowanie miejsca nie jest problemem ponieważ zwiększony o 5 cm rozstaw osi umożliwił zamontowanie dłuższych drzwi.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Miejsca na nogi rzeczywiście chyba nikomu nie zabraknie. Ale już niżej poprowadzona linia dachu nie spodoba się choćby koszykarzom. W tyłu nie zabraknie miejsca nad głową szczęśliwcom, którzy nie nie przekroczyli 185 cm wzrostu.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Za to łatwiej niż w Passacie pakować bagaże ponieważ Arteon to liftback, więc ma ogromne drzwi bagażnika. Mimo eleganckiej sylwetki udało się zachować niemal taką samą pojemność bagażnika (563 l) jak w Passacie, którą po złożeniu foteli można powiększyć do 1557 litów.

Prawie jak Passat

Po zajęciu miejsca za kierownicą dają o sobie znać niżej poprowadzone przednie słupki. Architektura wnętrza nawiązuje do samochodów sportowych. Poza tym nie czuję w Arteonie różnic w porównaniu do Passata. Ta sama deska rozdzielcza, nowoczesne multimedia, świetnej jakości ekrany, logiczne menu i wzorowa ergonomia. Sięgam do przycisku start i pod maską cicho i miarowo zaczyna pracować czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 280 KM, połączony ze skrzynią DSG i napędem na 4 koła.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Poza większym rozstawem osi, który powoduje, że Arteon pokonuje dostojnie nierówności prowadzenie do złudzenia przypomina znakomicie dopracowany układ jezdny Passata. Z pomocą trybów jazdy łatwo dopasować charakter samochodu do tempa jazdy, charakteru drogi czy gustu. W Arteonie pojawiła się jednak nowość, która pozwala jeszcze precyzyjniej dostroić zawieszenie do potrzeb i warunków. Można płynnie regulować twardość amortyzatorów. Wystarczy z pomocą centralnego ekranu wejść w ustawienia trybu indywidualnego i wybrać odpowiednie ustawienie.

Arteon mimo sportowej aparycji w zachowuje wysoki komfort podróży.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Prowadzi się lekko, precyzyjnie i podobnie jak Passat nie męczy na długich dystansach. To bez dwóch zdań jeden z najbardziej starannie dopracowanych samochodów w klasie. I obecnie jeden z najlepiej wyposażonych. Dlatego VW chce Arteonem powalczyć o klientów klasy premium, którzy zainteresowani są takimi samochodami jak BMW 4 Gran Coupe.

Komfort zamiast emocji

Nie oczekujmy jednak, że Volkswagen Arteon oszołomi nas emocjami. Oczywiście potrafi przyspieszyć do setki w 5,6 s, w trybie sportowym dźwięk zakneblowanego turbodoładowaniem silnika podbijany jest przez sprzęt audio, a amortyzatory można zabetonować, ale wciąż mamy do czynienia z samochodem, który przedkłada komfort ponad intensywne doznania.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

I właśnie taki powinien być samochód Gran Coupe. Jest wiele osób, które lubią ciekawie zaprojektowane, niebanalnie wyglądające przedmioty o luksusowym charakterze, ale nie chcą rezygnować z komfortu.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Jeśli oczekujesz, że samochód da ci wycisk zwróć się w stronę Subaru STI. Arteon z pewnością zapewni komfort za kierownicą, szczególnie jeśli zamówimy bogato wyposażoną wersję.

Ograniczona autonomia

Wśród bogatego wyposażenia najbardziej zaawansowanego technicznie modelu Volkswagena jakim jest Arteon znajdziemy aktywny tempomat, rozbudowany o nowe funkcje. Teraz VW już nie tylko może podążać za samochodem poprzedzającym, ale również bierze pod uwagę wskazania nawigacji oraz czerpie informacje z kamery czytającej znaki.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Włączam aktywny tempomat i pozostaje mi tylko kręcić kierownicą. Samochód z wyprzedzeniem zwalnia, by w teren zabudowany wjechać z 50. na liczniku. Reaguje również na ograniczenia prędkości w nietypowych miejscach, jak choćby roboty drogowe, gdzie znaki ustawione są tymczasowo. Nabieram zaufania do tempomatu Arteona. Wjeżdżam w sekcję alpejskich serpentyn, gdzie droga wywinięta jest niczym pęta kiełbasy. Arteon przyjemnie zwalnia przez nawrotem i potem płynnie nabiera prędkości.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Zbliżamy się do kolejnego łuku i czekam na reakcję samochodu, ale nic się nie dzieje. Wciskam hamulec i przywołuję system do porządku. Zdarza się wciąż, że Arteon może ponieść i wtedy trzeba ściągnąć cugle. Cóż, Arteon wciąż korzysta z systemu, który wspiął się dopiero na pierwszy poziom autonomicznej jazdy. Dopiero piąty stopień oznacza, że kierowca będzie mógł wsiąść do samochodu, nie martwić się jazdą i w pełni powierzyć kontrolę nad samochodem komputerowi.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

System Arteona lepiej radzi sobie na drogach szybkiego ruchu. W drodze powrotnej na autostradzie tempomat nie popełnił błędu i przez 50 km mogliśmy podróżować bez potrzeby ingerencji, delektując się znakomitym dźwiękiem opcjonalnego systemu Dynaudio.

Nie drogo?

Obecnie Volkswagen Passat ma silną konkurencję i to wewnątrz koncernu. Osoby które ponad prestiż cenią praktyczne nadwozie mogą zainteresować się Skodą Superb, która ma większy również o 5 cm rozstaw osi od Passata.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Natomiast ci, którzy cenią przedmioty atrakcyjne pod względem wyglądu i z przyjemnością schodzą rano do garażu, by nasycić się eleganckimi proporcjami zainteresują się Arteonem. Tym bardziej, że Arteon jest droższy tylko o ok. 6 tysięcy złotych od odpowiedniej wersji Passata. Trzeba natomiast pamiętać, że w ofercie Arteona nie znajdziemy najuboższych odmian silnikowych i wyposażeniowych. Najtańszy Arteon z silnikiem 1.5 l o mocy 150 KM kosztuje 127 690 zł.

DANE TECHNICZNE – VW Arteon 2.0 TSI 4Motion R-Line

Silnik: 1998 cm3, R4 benz., 280 KM; 350 Nm, skrzynia aut. DSG 7 b., napęd 4x4, masa 1716 kg

Osiągi: 0-100 km/h – 5,6 s, V maks. – 250 km/h, zużycie paliwa – 7,3 l/100 km

Cena: 200 490 zł

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~W61 Użytkownik anonimowy
~W61 :
No photo ~W61 Użytkownik anonimowy
No właśnie po raz kolejny w VW - "bardziej luksusowa wersja" a w środku "tak samo". To już było VW Pasat a w CC tak samo. Teraz Arteon a w środku ten sam kokpit co w nowym Passacie. To co mam wyjść z samochodu i patrzeć na niego aby się upewnić że mam "cos innego" niz tylko Pasaat. Co niemiaszków nie stac na inwencje twórcza i zaprojektowac coś naprawde nowego we wnetrzu ??????????????????
29 cze 13:08 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~A mi się podoba i już! Użytkownik anonimowy
~A mi się podoba i już! :
No photo ~A mi się podoba i już! Użytkownik anonimowy
Mi się podoba. Jak ktoś ma dość nudnych limuzyn - ta jest nieco inna. Oczywiście nie jest to sportowy samochód i nie ma być, ale osiągi ma rewelacyjne. Wygląda miło dla oka, komfort jest wysoki. Cena rzeczywiście nie szokuje. niektórzy piszą, że można kupić za to BMW...Akurat, może "3" słabo wyposażoną i z podstawowym silnikiem. Porównywalna "5" z podobnym wyposażeniem bęzie droższa o 60-70 tysięcy a może jeszcze lepiej. Jest lepsza ale sięgnąć do kieszeni trzeba głębiej. Eksploatacja BMW też będzie droższa. Co kto lubi.
29 cze 15:24 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
~xxx :
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
Widzę, że teraz wszystko co jest z VW jest "passe". Jeśli się wypowiem, ze np. mi się podoba, to zaraz będę miał łapki w dół. Natomiast jak napiszę coś przeciw temu modelowi - nawet jeśli nie będzie to prawda, ale będzie negatywne to będę miał łapki w górę...
Np. Koleś wyraził SWOJĄ opinię, że mu się ten model podoba to ma 100% czerwonych łapek... Natomiast jak ktoś powtarza frazesy albo negatywnie się wypowie to ma już zielone :). Są gusta i guściki.
29 cze 16:07 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ik Użytkownik anonimowy
~ik
No photo ~ik Użytkownik anonimowy
do ~Q:
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
29 cze 08:21 użytkownik ~Q napisał
Drogi ten passeratti. Obawiam się, że jak z Alfą fajnie fajnie ale w tej cenie można mieć dobrą BMW, Mesia, coś semispoertowego, więc przyjdzie głupi co to kupi ale rynku nie zaleje
VW próbuje coś zrobić ze swoim topornym językiem stylistycznym i Arteon jest przykładem poszukiwań, ale polotu wciąż nie ma i długo nie będzie. Ten sam problem jest w Audi, Skodzie, Seacie - wszystkie modele kanciaste, kwadratowe, ciosane. Dobrze wychodzą im tylko przednie światła.
Za te pieniądze raczej Giulia Veloce, która oczywiście rynku nie zaleje ale to jest wg mnie zaleta a nie wada.
Jeśli ktoś szuka samochodu wg kryterium "popularność marki", niech przebiera w modelach Toyoty i VW.
29 cze 12:40 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kozak Użytkownik anonimowy
~kozak :
No photo ~kozak Użytkownik anonimowy
"w trybie sportowym dźwięk zakneblowanego turbodoładowaniem silnika podbijany jest przez sprzęt audio"

skoro auto nie ma sportowego charakteru to po co udawać że ma?
strasznie żenujący jest ten samochód. Lepiej kupić normalnego Passata z mocnym silnikiem lub trochę dołożyć na jakieś Audi A5 lub coś z BMW
29 cze 08:16 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~santi001 Użytkownik anonimowy
~santi001 :
No photo ~santi001 Użytkownik anonimowy
To ma być dziennikarz motoryzacyjny?Same błędy-tego nie da się czytać...kłania się szkoła podstawowa i nauka języka!!!
29 cze 10:49 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q :
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
Drogi ten passeratti. Obawiam się, że jak z Alfą fajnie fajnie ale w tej cenie można mieć dobrą BMW, Mesia, coś semispoertowego, więc przyjdzie głupi co to kupi ale rynku nie zaleje
29 cze 08:21 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gt Użytkownik anonimowy
~gt
No photo ~gt Użytkownik anonimowy
do ~Zbigniew:
No photo ~Zbigniew Użytkownik anonimowy
24 cze 14:55 użytkownik ~Zbigniew napisał
Gdzie to takie ładne widoczki?
Jest napisane, że to Alpy.
29 cze 09:48 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~to_ja Użytkownik anonimowy
~to_ja :
No photo ~to_ja Użytkownik anonimowy
nastepny oszust
29 cze 16:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł :
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
Pewnie to Alpy
26 cze 12:08 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Volkswagen Arteon

Jest dłuższy o 10 cm i ma większy o 5 cm rozstaw osi od Passata, niżej poprowadzoną linię dachu, a dzięki temu bardziej eleganckie proporcje. A przy tym rozsądną cenę.

Volkswagen Arteon – elegancka alternatywa | TEST (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego