Wyszukaj w topgarage.com.pl

17 sie, 17:01

BMW 230i Coupe Performance - wygląd wymaga poświęceń | TEST

BMW 230i Coupe 12 slajdów Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Wiele osób kusi możliwość podrasowania samochodu. Szczególnie dotyczy to właścicieli BMW. Sprawdziliśmy na bazie modelu 230i jak spisują się oryginalne akcesoria serii Performance Parts.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

W ostatnich latach producenci samochodów mocno rozszerzyli ofertę akcesoriów tuningowych, czego przykładem jest BMW. Bawarska marka oferuje obecnie tyle usportowionych wersji, że można się pogubić. Dla wyjaśnienia, dostępne są samochody ze znaczkami M, jak M2, M3, M4, M5, czy M6. To poważne maszyny, które nie boją się wyjechać na tor wyścigowy. Można je zamówić w wersji Competition, a wtedy mają jeszcze mocniejsze silniki i twardsze zawieszenia. Ale BMW oferuje też pakiety M oraz akcesoria Performance, które można zastosować w słabszych wersjach beemek. Właśnie w takim samochodzie mam okazję siedzieć.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Pod maską 230i pracuje silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 252 KM. Pozwólcie, że wymienię zamontowane dodatkowo elementy pakietu Performance, bo lista jest dość długa. W Dwójce pojawiły się czarna atrapa chłodnicy, nakładki progów i przedniego zderzaka, dyfuzor z tyłu, spoiler ma drzwiach bagażnika, nakładki karbonowe na lusterka, komplet 19-calowych felg, a wnętrze wykończono alcantarą i włóknem węglowym.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Każdy kto kiedykolwiek zajmował się rasowaniem samochodu wie, że wcale nie jest to takie proste. Bardzo łatwo zamiast poprawić charakterystykę można coś zepsuć. Szczególnie jeśli bazą jest dopracowany samochód klasy premium. W tym wypadku nie musimy się martwić o jakość, ponieważ elementy dobierane są starannie do wersji i wcześniej mozolnie testowane. Problemem jest oczywiście wysoka cena, ale o tym za chwilę.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Trzeba przyznać, że do czerwonego lakieru Melbourne pasują czarne lub karbonowe dodatki. Generalnie jestem zwolennikiem pozbawionej chromów linii Shadow, która świetnie wygląda również w połączeniu z białym, srebrnym, czy czarnym lakierem. Zanim jednak zdecydujemy się na zakup dodatków powinniśmy wiedzieć, że duże koła i spoilery dobrze wyglądają jedynie w zestawieniu z obniżonym zawieszeniem. Zatem za bazę do zmian powinien posłużyć samochód z pakietem M. I tak jest w tym wypadku.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Ruszam czerwoną dwójką i pierwsze, co mnie zaskoczyło to wysoki komfort pracy zawieszenia. Mimo, że na 19-calowe felgi nawinięto oponowe naleśniki o rozmiarze 225/35 z przodu i 245/30 z tyłu nie słychać hałasów, a nierówności są pochłaniane w aksamitnym stylu. Ultraniski profil opon daje osobie znać tylko na krótkich poprzecznych nierównościach, jak choćby nierówne torowiska. Tylko wtedy słychać niepokojące dźwięki z okolic kół.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Atrakcyjny wygląd bez dwóch zdań wiąże się z wyrzeczeniami. Jeśli chcemy zachować nasze spoilery w dobrej kondycji musimy uważać, szczególnie podczas parkowania. Najbardziej narażony na uszkodzenia jest spliter znajdujący się pod przednim zderzakiem oraz felgi.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Nie dość, że karbonowa nakładka zamontowana jest niżej niż zakończenie typowego zderzaka to również wysunięta jest do przodu. Można ją zatem uszkodzić nie tylko podjeżdżając do wysokiego krawężnika, ale również wtaczając się do podziemnych parkingów, czy na progi zwalniające, które w Polsce mają taki kształt jaki akurat wyszedł majstrowi konkretnego dnia. Zagrożone są również felgi, bo niskoprofilowe opony nie gwarantują na polskich drogach wystarczającej ochrony. Udało się nam pokonać 1500 km bez najmniejszych uszkodzeń, ale jeździliśmy z duszą na ramieniu. Nawet wprawny i uważny kierowca może dać się zaskoczyć, a wtedy koszty będą dotkliwe. Dla przykładu przedni spliter kosztuje 1800 zł, a komplet 19-calowych felg o wzorze 405M ponad 15 tys. zł.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Coupe BMW jest świetnie wyważone i co nie jest oczywiste w aktualnych modelach BMW ma precyzyjny i komunikatywny układ kierowniczy. Mimo elektrycznego wspomagania wydaje się być lepiej zestrojony niż w większej Trójce. Zatem jazda w zakrętach to sama przyjemność. Kierowca może łatwo prowokować nadsterowność, a mimo to samochód jest przewidywalny w zachowaniu. Niewielkie rozmiary powoduje, że krętej drodze Dwójka czuje się jak ryba w wodzie. Pod maską pracuje silnik czterocylindrowy więc dźwięk nie jest zbyt soczysty, ale za to można się spodziewać niskiego spalania. Nam często udawało się zejść poniżej 10 litrów na setkę.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

Jeśli oczekujecie od samochodu intensywnych wrażeń dźwiękowych lepiej wybrać wersję z 6-cylindrowym silnikiem, do którego można założyć wydech z palety Performance Parts. Wtedy macie gwarantowany rasowy dźwięk silnika, ale jednocześnie auto nie jest na tyle głośne, by na dłuższych trasach przyprawiać o ból głowy.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

BMW 230i nawet w takiej konfiguracji zapewnia bardzo wysoki komfort jazdy i przy zachowaniu staranności podczas prowadzenia świetnie sprawdza się w codziennej jeździe. Cena podstawowego 230i wynosi 152 900 zł. Ale z pakietem M, bogatym wyposażeniem sięga 226 tys. zł, a razem z dodatkami Perfomance Parts skacze do 257 tys. zł.

Foto: Adam Mikuła / TopGarage

DANE TECHNICZNE – BMW 230i Perfomance Parts

Silnik: 1998 cm3, R4 benz., 252 KM; 350 Nm, skrzynia automatyczna 8 b., napęd na tył, masa 1400 kg

Osiągi: 0-100 km/h – 5,6 s, V maks. – 250 km/h, zużycie paliwa – 5,7 l/100 km

Cena: 257 tys. zł

Tagi: BMW
Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Eeewa Użytkownik anonimowy
~Eeewa :
No photo ~Eeewa Użytkownik anonimowy
Pisał Szczepan Mroczek, który pomylił redakcje z Auto Świat. Ale to już nie Top Gear, nie ma co wymagać, zjazd będzie coraz większy bo nie umiecie pisać o samochodach.
1 wrz 11:32
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Roki Użytkownik anonimowy
~Roki :
No photo ~Roki Użytkownik anonimowy
To test, luzne przemyslenia, czy co?
po co wy w ogole cos takiego robicie, takie na odwal sie?
20 sie 22:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Adam Mikuła / TopGarage

BMW 230i Coupe

Wiele osób kusi możliwość podrasowania samochodu. Szczególnie dotyczy to właścicieli BMW. Sprawdziliśmy na bazie modelu 230i jak spisują się oryginalne akcesoria serii Performance Parts.

BMW 230i Coupe Performance - wygląd wymaga poświęceń | TEST (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego