Wyszukaj w topgarage.com.pl

30 cze, 15:39

Mercedes E Cabrio – Poduszkowiec bez dachu

Mercedes E Cabrio 12 slajdów Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Nowy kabriolet Mercedesa na bazie klasy E pozwala oderwać się od codzienności i zatopić w przyjemnych wrażeniach, które wcale nie wiążą się z szybką jazdą.

Otwierasz dach, co trwa 20 sekund, podnosisz szyby i wysuwasz element umieszczony na ramie przedniej szyby, który wygląda jak daszek czapki. Za tylnymi fotelami sterczy windstoper, włączasz szal powietrzny, który podnosi temperaturę w okolicach głów, a potem w ciszy i komforcie rozcinasz powietrze ciesząc się promieniami słonecznymi.

Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Wszystkie te udogodnienia powodują, że klasą E możesz bez dachu przemieszczać się w pełnym komforcie również kiedy temperatura spada poniżej 20 st. C. Z pewnością to jeden z najlepiej wyciszonych kabrioletów na rynku. A kiedy na przedniej szybie pojawią się krople deszczu zakładasz wielowarstwowy dach i okazuje się, że cabrio przy prędkościach do 120 km/h jest niemal tak samo ciche jak klasa E w wersji coupé.

Nowością są wycieraczki z listwą, która równomiernie niewielkimi strużkami rozprowadza płyn tuż przed przesuwającym się piórem unikając rozproszonej strugi wody. Jeśli system wykryje, że dach jest otwarty zmniejsza nieco ciśnienie spryskiwania, by nie poplamić białych koszul kierowcy i pasażerów tuż przez wizytą w eleganckiej restauracji. Taki patent chroni również skuteczniej przednią szybą przed zarysowaniem.

Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

W klasie E cabrio debiutują również tylne światła ledowe z odbłyśnikami, które wyglądają jakby były zbudowane z kryształków. Dzięki temu, szczególnie w nocy sylwetka Mercedesa wygląda jeszcze bardziej elegancko.

Przed ekranami

W luksusowo wyposażonym i wykończonym wnętrzu dominują dwa 12,3-calowe ekrany. Nie są dotykowe, ale możemy nimi zarządzać z pomocą przycisków i gładzików w kierownicy lub wielofunkcyjnego pokrętła na konsoli środkowej. Trzeba mieć podzielną uwagę, by podczas jazdy objąć kontrolą wszystkie elementy wyposażenia jakie serwuje Mercedes. Na szczęście nowoczesny kabriolet przychodzi z pomocą oferując semiautonomiczny tryb jazdy. Tempomat nie tylko śledzi samochód podążający przed nami, ale również automatycznie kręci kierowcą utrzymując się we właściwym pasie ruchu. Jeśli włączysz kierunkowskaz Mercedes potrafi nawet sam zmienić pas na autostradzie. Tempomat można uaktywnić przy prędkości 210 km/h, ale to nie jest naturalne tempo tego wozu.

Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Kabriolet Mercedesa prowokuje do wielu przemyśleń i zachęca do zwolnienia tempa życia. Włączasz ulubioną muzykę, cieszysz się wyjątkowym komfortem podróżowania, jedną z najbardziej wygodnych pozycji za kierownicą jakie można spotkać dziś w samochodach i wyjątkowo sztywną karoserią. Mercedes twierdzi, że ich najnowszy kabriolet jest sztywniejszy o 10 proc. od konkurentów. Trudno mi zweryfikować wartość, ale nawet podczas jazdy po nierównych drogach lusterko przymocowane do ramy przedniej szyby nie wpada w drgania.

Obniżone o 1,5 cm, w porównaniu do sedana, zawieszenie z nowymi amortyzatorami o regulowanej twardości powoduje, że przesuwasz się po drodze z gładkością poduszkowca. Komfort zakłócają jedynie krótkie poprzeczne nierówności w stylu nierównych torowisk, które ujawniają obecność wielkich 20-calowych felg i opon o profilu 35. Ale oczywiście można zamówić auto z mniejszymi i brzydszymi kołami.

Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Wygodniej z tyłu

Karoseria nowej klasy E Cabrio jest dłuższa o 12 cm, szersza o 7, a rozstaw osi urósł o 11 cm w porównaniu do poprzednika. Zaowocowało to zwiększeniem miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu o znaczące 10 cm. Rzeczywiście kiedy dach jest schowany do bagażnika (310-385 l), najnowszym Mercedesem mogą podróżować 4 dorosłe osoby. Kiedy jednak chcemy schronić się przed deszczem lub słońcem musimy pogodzić się z faktem, że bujniejsze czupryny zyskają image z lat 80. w stylu Limahla.

Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Nieważne, co znajduje się pod maską

Sunę z dostojnością należną Mercedesowi i łapię się na tym, że nawet nie pomyślałem o tym jaki silnik pracuje pod maską. W samochodzie o takim charakterze rzeczywiście motor schodzi na drugi plan. W wersji E300 pracuje czterocylindrowy turbodoładowany motor o pojemności 2 litrów i mocy 245 KM. Dzięwięciostopniowy automat gładko zmieniając biegi utrzymuje niskie obroty silnika, a do wnętrza dociera tylko szmer. Tylko kiedy wciskamy gaz do oporu dowiadujemy się najnowsza klasa E w wersji cabrio waży 1780 kg. W ofercie znajdziemy trzy silniki benzynowe (E 200 2.0 l, 184 KM; E 300 2.0 l, 245 KM; E 400, 3.0 l, 333 KM) i dwa diesle (220d, 2.0 l, 194 KM i 350d, 3.0 l, 258 KM). Napęd na cztery koła, który debiutuje w klasie E cabrio, dostępny jest w najmocniejszych wersjach, ale 9-stopniowy automat to wyposażenie standardowe.

Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Podsumowanie

W najnowszym kabriolecie Mercedesa zdecydowanie dominuje komfort nad sportem. Jest bardzo bogato wyposażony, wyjątkowo wygodny, może zabrać na pokład 4 osoby i oferuje półautomatyczny tryb jazdy.

DANE TECHNICZNE – Mercedes E 300 Cabrio

Silnik: 1991 cm3, R4 benz., 245 KM; 370 Nm, skrzynia aut. 9 b., napęd na tył, masa 1780 kg

Osiągi: 0-100 km/h – 6,6 s, V maks. – 250 km/h, zużycie paliwa – 6,8 l/100 km

Cena: nieustalona

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~Arnold Użytkownik anonimowy
~Arnold :
No photo ~Arnold Użytkownik anonimowy
Wszystko piękne z klasą ale ten podluzny TABLET to masakra.
1 lip 10:03 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marek Użytkownik anonimowy
~marek :
No photo ~marek Użytkownik anonimowy
Jak pokazują statystyki mercedes to tzw. dziadkowóz. Wystarczy spojrzeć na ten barokowy kokpit - coś dla seniora.
1 lip 12:44 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
36%
64%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~darek Użytkownik anonimowy
~darek :
No photo ~darek Użytkownik anonimowy
rozbawiło mnie zużycie paliwa w dwu tonowym aucie, 6,8 l, fenomenalne!
1 lip 14:49 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~karol Użytkownik anonimowy
~karol :
No photo ~karol Użytkownik anonimowy
Ładny :)) W mercie najbardziej lubie kupety i kabrio :P
11 lip 12:51
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romanski Użytkownik anonimowy
~Romanski :
No photo ~Romanski Użytkownik anonimowy
Zakochałem sie :OO Pieeeekny ja chce w leasing!!!
11 lip 12:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Magdalena Użytkownik anonimowy
~Magdalena
No photo ~Magdalena Użytkownik anonimowy
do ~Franek:
No photo ~Franek Użytkownik anonimowy
2 lip 21:36 użytkownik ~Franek napisał
Mercedes najlepsza marka ever. Zawsze tak uważałem i zdania nie zmienię. Też jeżdżę mercem i jeszcze przez kilka lat go nie wymienie na inny model, ale jak przyjdzie czas to kierunek salon Auto Idea i po kolejne auto:)
my tez w auto ideli swojego kupowalismy, w Łomiankach. Przemiła i profesjonalna obsługa, a teraz już kilka miesięcy przyjemnej i bezawaryjnej jazdy:)
3 lip 21:10
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
~Tomasz :
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
Mercedesy wyglądają coraz lepiej. Samochód z klasa który nie traci tak na wartości przez lata jak inne marki. Aż miło patrzeć, piękny
3 lip 17:08
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebek Użytkownik anonimowy
~Sebek :
No photo ~Sebek Użytkownik anonimowy
Mi się podobają wszystkie SUVy mercedesa. Cała gama GLS jest jak marzenie. Ostatnio ogladałem w auto idea w Białymstoku takie cacko. No jest poza moim zasięgiem:) Ale na merca klasy A już mnie stać:)
3 lip 12:49
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MajsterA Użytkownik anonimowy
~MajsterA :
No photo ~MajsterA Użytkownik anonimowy
Najlepsze, najładniejsze, NAJ. Mercedesy po prostu. Najnowocześniejsze rozwiązania łącznie z parkowaniem z iphona. Tablety zamiast zegarów-plus. Osiągi i niezawodność jak na markę premium przystało. Obsługa w salonach i serwisach na światowym poziomie. Tak trzymać! Jak samochód to tylko mercedes!
3 lip 00:27
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Franek Użytkownik anonimowy
~Franek :
No photo ~Franek Użytkownik anonimowy
Mercedes najlepsza marka ever. Zawsze tak uważałem i zdania nie zmienię. Też jeżdżę mercem i jeszcze przez kilka lat go nie wymienie na inny model, ale jak przyjdzie czas to kierunek salon Auto Idea i po kolejne auto:)
2 lip 21:36
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Mercedes E Cabrio

Nowy kabriolet Mercedesa na bazie klasy E pozwala oderwać się od codzienności i zatopić w przyjemnych wrażeniach, które wcale nie wiążą się z szybką jazdą.

Mercedes E Cabrio – Poduszkowiec bez dachu (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego