Peugeot 508 to samochód klasy średniej należący do segmentu D. Auto jest produkowane od 2010 roku i zastąpiło zarówno model 407 jak i flagowe 607. 508 jest spokrewniona mechanicznie i konstrukcyjnie (wspólna płyta podłogowa) z II odsłoną Citroëna C5 i występuje jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi SW.
Z powodu zastąpienia modeli z dwóch różnych segmentów, auto musiało połączyć zarówno cechy rodzinnego auta, jak i eleganckiej limuzyny – stylistycznie bardzo się to udało. Długa maska dobrze komponuje się z podłużnymi i wąskimi reflektorami, a mocno pochylona szyba potęguje wrażenie zarówno dynamiczności, jak i wcześniej wspomnianej elegancji.
Ciekawy zabieg zastosowali styliści w tylnej części pojazdu – reflektory posiadają pionowe lampy, przypominające ślad pazurach lwa. Wnętrze jak przystało na tego typu auto, jest bardzo przestronne i wygodne, a deska rozdzielcza prezentuje się bardzo ekskluzywnie. Mimo pokrewieństwa z C5, 508-ka nie może zostać wyposażona w hydropneumatyczne zawieszenie. Tylna kanapa z łatwością ugości 2 pasażerów, a i jedna osoba więcej nie będzie uciążliwa na niedługich trasach. Bagażnik ma pojemność 515 litrów w sedanie i 560 w SW.
W 2012 roku Peugeot zaprezentował także uterenowioną wersję SW o nazwie 508 RXH. Oprócz tego, że auto posiadało podniesione zawieszenie oraz kilka nakładek plastikowych potęgujących wrażenie o aucie terenowym, 508 RXH było wyposażone w silnik elektryczny wspomagający główną jednostkę napędową – 2-litrowego diesla HDi o mocy 163 KM. Bez zużycia paliwa, auto mogło przejechać 4 km, a łączna moc układu wynosiła 200 KM. Moc z silnika spalinowego trafiała na przednie koła, a „elektryk” napędzał tylną oś. Jedyną skrzynią była zautomatyzowana przekładnia 6-stopniowa. Niestety nowoczesna technologia niosła za sobą dużą masę – auto ważyło blisko 1,8 tony.
W „zwykłej” 508-ce pod maską mogły pracować 4 diesle i 2 benzyniaki. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami HDi o pojemności 1.6, 2.0 oraz 2.2 litra. Podstawowy silnik oferował 115 KM, większa jednostka występowała w wariancie 140- lub 163-konnym, a największa generowała 204 KM. Wśród jednostek o zapłonie iskrowym mieliśmy do wyboru silnik 1.6 VTi oraz 1.6 THP o mocy odpowiednio 120 oraz 156 KM.
W 2014 roku przeprowadzono facelifting auta, który przyniósł przede wszystkim nowy pas przedni. Zagościł tam elegancki trapezowy grill oraz LED-owe reflektory. Tył również został nieco odświeżony, a deska rozdzielcza została wyposażona w dotykowy ekran o przekątnej 7 cali. Ponadto, lista wyposażenia dodatkowego zyskała kilka dodatkowych pozycji, m.in. system monitorowania martwego pola.
Jeśli chodzi o paletę jednostek napędowych, z oferty silników benzynowych ostał się tylko wzmocniony do 165 KM motor 1.6 e-THP. Wśród diesli dostępne są silniki 1.6 oraz 2.0 generujące odpowiednio 120 oraz 150 lub 180 KM. Moc jest kierowana na przednią oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 6-stopniowego automatu.