Peugeot 2008 to niewielki kompaktowy crossover, produkowany przez koncern PSA. Auto w salonach pojawiło się w 2013 roku, opierając się technicznie na miejskiej 208-ce, jednak wymiarowo jest od niej sporo większy.
Stylistycznie 2008 prezentuje się bardzo ciekawie. Długa maska w połączeniu z trapezowym grillem i wąskimi reflektorami o nietypowym kształcie nadają autu charakteru i dynamiki. Liczne nakładki plastikowe sprawiają, że auto wygląda na małą terenówkę – niestety tak nie jest. 2008 niechętnie opuszcza asfalt, a dodatkowo napęd jest kierowany wyłącznie na przednią oś, choć kierowca może wybrać prace ESP spośród 5 trybów – normal, błoto, śnieg, piach lub całkowicie wyłączone. Nieoficjalnie mówi się o nim jako 208 SW (poprzedni model, 207 SW był 5-drzwiową odmianą kombi 207-ki).
Wnętrze pod względem designu jest niemal przekopiowane z modelu „bazowego”. Tu również deska rozdzielcza charakteryzuje się nietypowym rozwiązaniem – koło kierownicy zostało zmniejszone, a zegary – przesunięte w kierunku szyby, przez co prędkość i obroty możemy sczytywać z nich patrząc nad, a nie przez kierownicę. Nie wszystkim jednak takie rozwiązanie przypadło do gustu.
Wśród benzyniaków dostępne były silniki 1.2 PureTech oraz 1.6. Ich moc wynosiło odpowiednio 82, 110 lub 130 oraz 120 KM. 1,6-litrowy diesel może rozwijać 92 lub 115 KM.
W 2016 roku przeprowadzono facelifting 2008-ki. Największą zmianę przeszedł pas przedni – grill został podniesiony, przez co przód stał się bardziej poziomy. Ta zmiana jednak nadała autu tylko więcej charakteru oraz nutę agresji. Pod maska ostała się 3-cylindrowa jednostka 1.2, zniknął 1,6-litrowy silnik benzynowy, a diesel 1.6 BlueHDi występuje 3 wariantach mocy – 75, 100 oraz 120 KM. Z jednostkami napędowymi współpracować może manual o 5 lub 6 przełożeniach oraz 6-stopniowy automat.
Peugeot 2008 konkuruje m.in. z Nissanem Juke, Mazdą CX-3 oraz Oplem Mokka.