Jaguar S-Type to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez koncern Ford Motor Company. Auto zadebiutowało w 1998 roku, a swoją nazwę zawdzięcza eleganckiej limuzynie z lat 60. Konstrukcyjnie pojazd bazuje na płycie podłogowej DEW98, a jego technicznym bliźniakiem jest Lincoln LS.
Jaguar S-Type nie tylko nazwę miał po swoim dawnym przodku, lecz także stylistykę, co można zauważyć po podwójnych okrągłych reflektorach, przetłoczeniach na masce, owalnej atrapie chłodnicy oraz delikatnej, łagodnie opadającej linii bocznej. Wnętrze było przestronne i wykonane z dobrej jakości materiałów, jednak ergonomia deski rozdzielczej pozostawiała wiele do życzenia – podobnie jak jej design. W 2004 roku przeprowadzono facelifting brytyjskiego, 4-drzwiowego sedana, podczas którego przeprojektowano grill, tylne światła, zderzak i klapę bagażnika. 2 lata wcześniej dopracowano także przednie zawieszenie, a w 2006 roku poprawiono stylistykę wnętrza.
Do napędu służyły wyłącznie jednostki V6 oraz V8. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z benzynowymi silnikami o pojemności 2.5 oraz 3 litrów oraz 2,7-litrowy turbodieslem (twinturbo). Jednostki generowały kolejno 200, 240 oraz 207 KM. Widlaste „ósemki” występowały w odmianie 4- oraz 4,2-litrowej. Mniejsza rozwijała 285, a większa – 300 KM. Topową odmianą był S-Type R, który z 4,2-litrowej V8-ki doładowanej kompresorem osiągał 400 KM. Jaguar S-Type mia napęd na tylną oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej, 5-stopniowej automatycznej lub półautomatycznej o 6 przełożeniach.
W 2008 roku zakończono produkcję Jaguara S-Type, a jego następcą został model XF.