Wyszukaj w topgarage.com.pl

14 lip, 10:48

Jaguar E-Pace – Jak wygrać z Niemcami?

Jaguar E-Pace 9 slajdów Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Będzie konkurował z Audi Q3, BMW X1 i Mercedesem GLA i wabił klientów kocimi wdziękami. W polskich salonach pojawi się w styczniu 2018 roku.

Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Klasa niewielkich crossoverów premium zdominowana przez Niemców nie zachwyca aparycją. Trudno jest w niewielkiej bryle zawrzeć smukłość, dynamikę i wzorowe proporcje. Dlatego projektanci, próbują odciągnąć uwagę klientów od kluczowych cech odważniejszą stylizacją. Jaguarowi udało się w niewielkiej formie zachować atrakcyjny styl jaki prezentuje większy F-Pace, dzięki czemu nowy E-Pace ma szansę wyróżnić się z tłumu. Niebawem zobaczymy jak wygląda na żywo. Nie znaczy to jednak, że E-Pace jest kopią większego SUV-a Jaguara.

Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Ian Callum odpowiedzialny za wygląd Jaguarów odkreśla, że w karoserii crossovera starał się zawrzeć jak najwięcej cech samochodu sportowego. Dlatego pojawiła się boczna linia szyb nawiązująca do coupe, reflektory przypominające model F-Type oraz niespotykane w tej klasie aut 21-calowe felgi.

Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

We wnętrzu znajdziemy nowe dla Jaguara multimedia z 10-calowym ekranem centralnym. Jaguar podkreśla, że reakcja na dotyk jest tak bezpośrednia jak w telefonach. Oczywiście nie brakuje łączności internetowej i płynących z tego faktu zalet. Wewnętrzna sieć Wi-Fi 4G ma możliwość podłączenia aż 8 urządzeń mobilnych. Opcjonalnie dostępny jest wirtualny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3” z matrycą TFT oraz wyświetlacz przezierny HUD.

Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Kompaktowy SUV o długości 439 cm ma krótkie przednie i tylne zwisy nadwozia, a rozstaw osi wynoszący 268 cm pozwolił wypracować niespodziewanie dużo przestrzeni dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. Imponującej wielkości bagażnik (577 l) uzyskano natomiast dzięki zastosowaniu kompaktowego zawieszenia tylnego typu Integral Link. Inżynierowie zapewniają, że bardzo dużo pracy włożyli w zawieszenie i nowy crossover prowadzi się tak jak każdy Jaguar powinien.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Wykonane ze stopów lekkich zawieszenie, napęd na wszystkie koła, układ Active Driveline oraz system aktywnego rozdziału momentu obrotowego również pomiędzy kołami tylnymi mają zapewniać imponującą zwinność. Dwa niezależne, sterowane elektronicznie mokre sprzęgła, zamontowane w mechanizmie różnicowym mogą przekazać 100 proc. momentu na jedno z tylnych kół w czasie 100 milisekund (0,1 sek.).

Jaguar E-pace Jaguar E-pace Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Poczucie pewności prowadzenia poprawia także zaprojektowane od podstaw przednie zawieszenie. Zwrotnica ma postać pustego w środku, aluminiowego odlewu i została zaprojektowana tak, by zwiększyć pochylenie koła w zakrętach, co minimalizuje podsterowność. Zastosowanie sztywnych tulei zawieszenia i stabilizatorów gwarantuje lepszą reakcję na ruchy kierownicą i zapewnia mniejsze kąty przechyłów bocznych nadwozia - jest to kluczowy czynnik, dzięki któremu model E-Pace ma być prawdziwym Jaguarem.

Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Pod maską modelu E-Pace znajdą się benzyniaki i diesle. 300-konny, turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza Jaguara E-Pace od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i pozwala na osiągnięcie ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 243 km/h. Klienci, którzy cenią sobie oszczędność, mogą nabyć model z napędem na przednią oś oraz 150-konnym silnikiem Diesla.

Jaguar E-PACE w wersji First Edition będzie dostępny wyłącznie w pierwszym pełnym roku sprzedaży. Do jego napędu zastosowano silnik wysokoprężny o mocy 180 KM, lub też jednostkę benzynową (250 KM). Obydwa silniki współpracują z 9-stopniową, automatyczną przekładnią firmy ZF.

Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Najnowsze dzieło Jaguara pojawi się w polskich salonach na początku 2018 roku, ale ceny nie zostały jeszcze ujawnione.

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
"Fajny" przedruk z "presslettera" bo dziwnym trafem w każdym medium niemal jest taki sam tekst i identyczne informacje. Tak więc nie przeczytamy tu o tym na czym działowi marketingu JLR nie bardzo zależy. A więc choćby dlaczego najtańsza wersja ma mieć napęd na przód a nie na tył na przykład? To jest podstawowe pytanie dla zrozumienia proweniencji tego modelu i jak bardzo jest on "jaguarowy" a jak bardzo nie ma nic wspólnego z Land/Range Roverem. Oczywiście użycie przeze mnie sformułowania - "jak bardzo jaguarowy" - oznacza "jaguarowość" czasu Wolfganga Reitzle'a. No ale przecież autor będący "dziennikarzem motoryzacyjnym" nie ma o takich rzeczach zielonego pojęcia.
15 lip 11:10 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ALFA Użytkownik anonimowy
~ALFA :
No photo ~ALFA Użytkownik anonimowy
Najpierw trzeba pokonać stereotypy i propagandę zasilającą je. Obecny poziom Niemieckich pojazdów to kompletny złom i szmelc. A to trudniejsze niż same pokonanie samochodu, bo te są na dnie, eksperyment za który płaci klient, i niekończące się wizyty w serwisie. Co jest wadą, to dla nich nawet te wady są zaletami jak czyta się naszą prasę motoryzacyjną, w której artykuły są wybitnie tendencyjne. Najnowszych danych z rynku Brytyjskiego, nawet cieszący się niezbyt dobrą opinią co do jakości Jaguar, bije złom zza Odry na głowę pod względem niezawodności. Materiały z najwyższsej półki, co zaraz okaże się być wadą zapewne, prawdziwy smak luksusu, którego kompletnie nie znajdziemy w niemieckich pancerwagenach, niepospolity design i komfort.
15 lip 10:27 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~my blog post card game review Użytkownik anonimowy
~my blog post card game review :
No photo ~my blog post card game review Użytkownik anonimowy
I have to convey my appreciation for your generosity in support of men who must have assistance with this important content.
Your real dedication to getting the solution along had been quite valuable and
has truly permitted some individuals much like me to get to their pursuits.
Your entire insightful publication entails a great deal
to me and a whole lot more to my peers. Thank
you; from all of us.
16 lip 13:27
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mmm Użytkownik anonimowy
~mmm :
No photo ~mmm Użytkownik anonimowy
tam ich zachwyca aparycja bzdura jakas
16 lip 06:21
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RENA Użytkownik anonimowy
~RENA
No photo ~RENA Użytkownik anonimowy
do ~ALFA:
No photo ~ALFA Użytkownik anonimowy
15 lip 10:27 użytkownik ~ALFA napisał
Najpierw trzeba pokonać stereotypy i propagandę zasilającą je. Obecny poziom Niemieckich pojazdów to kompletny złom i szmelc. A to trudniejsze niż same pokonanie samochodu, bo te są na dnie, eksperyment za który płaci klient, i niekończące się wizyty w se
TY TAK MASZ POJECIE O NIEMIECKICH AUTACH,JAK O TYM NOWYM JAGUARZE ,EXPERCIE POLSKI!!!!!!!!!!! jezdzacy
naszymI autami przeznaczonymi do KASACJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
15 lip 23:46
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Jaguar E-Pace

Będzie konkurował z Audi Q3, BMW X1 i Mercedesem GLA i wabił klientów kocimi wdziękami.

Jaguar E-Pace – Jak wygrać z Niemcami? (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Jaguar / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego