Honda S2000 to sportowy roadster produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1999 roku i powstało z okazji 50-lecia Hondy, podtrzymując tym samym tradycję modeli „S”. Liczba także i w tym przypadku zdradzała nam objętości skokową silnika napędzającego auto, wyrażoną w centymetrach sześciennych.
Honda S2000 odegrała w historii marki bardzo istotną rolę, bowiem w 1999 roku auto otrzymało tytuł Cabrio of the Year, a montowana w niej jednostka F20C 5 lat z rzędu była uznawana najlepszym silnikiem o pojemności od 1.8 do 2 litrów. Co ciekawe Honda planowała wypuścić jedynie limitowaną liczbę modelu S2000, jednak ogromne zainteresowanie spowodowało, iż zmienili zdanie i rozpoczęli seryjną produkcję auta. S2000 było bardzo chętnie przerabiane przez tunerów, co można było zobaczyć w 2 częściach filmu z serii „Szybcy i Wściekli” oraz w licznych grach wideo, m.in. Need for Speed.
Sukces S2000 opierał się także na imponującej jednostce, bowiem inżynierowie Hondy z 2 litrów pojemności wycisnęli aż 240 (lub 250 w zależności od rynku) KM i to bez jakiekolwiek doładowania! Jeszcze większym zaskoczeniem było „kręcenie” się silnika do 9000 obr/min. 2-osobowe nadwozie wyróżniało się długą maską, ostrymi krawędziami oraz krótkim tylnym zwisem. Materiałowy dach można było opcjonalnie zastąpić aluminiowym. Dzięki umieszczeniu jednostki napędowej za przednią osią, uzyskano idealny rozkład masy (50:50).
Ciasne wnętrze wyposażono w kubełkowe fotele, cyfrowe zegary oraz tytanowy drążek zmiany biegów. Pierwsza odmiana, oznaczana AP1 produkowana była w Takanezawa razem z takimi legendami jak NSX. W 2003 roku produkcja została przeniesiona do Suzuki, a wraz z tym postanowiono nieco zmodernizować S2000.
Model AP2 zyskał większe, 17-calowe koła, inne tylne światła, ostrzejszy design nadwozia, inną geometrię zawieszenia, nowe amortyzatory, przemodelowane zderzaki oraz wytrzymalszą skrzynię biegów. Na amerykańskim rynku znany był także nieco powiększony silnik – F22C1. Miał on 2,2 litra pojemności, jednak moc nie uległa zmianie. Jedynie moment obrotowy uległ niewielkiemu zwiększeniu. Moc kierowana była na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Standardowym wyposażeniem był mechanizm różnicowy TorSen.
Przez cały okres produkcji powstawały różne limitowane wersje S2000 np. Mugen, RJ, Type-S czy pożegnalna Ultimate Edition (GT Edition 100). W 2009 roku zakończono produkcję Hondy S2000 ze względu na trudności uzyskania nowej homologacji przez silnik (zbyt duże zużycie paliwa).