Honda Ridgeline to duży pick-up produkowany przez japoński koncern. Auto zadebiutowało w 2005 roku, choć prototyp został przedstawiony już rok wcześniej. Był to pierwszy w historii marki pojazd tego typu, który został zaprojektowany specjalnie na potrzeby amerykańskiego rynku.
Honda Ridgeline miała 4-drzwiowe nadwozie o bardzo nowoczesnych kształtach, które dobrze wpisywały się w północnoamerykański styl. Jednym z jej charakterystycznych elementów jest klapa paki, która może być otwierana zarówno w dół, jak i na bok. W 2008 roku przeprowadzono facelifting, podczas którego przeprojektowano grill oraz nieco zmieniono wnętrze. Producent chwalił się, iż na pakę można załadować 2 największe motocykle japońskiego koncernu – Hondy CRF 450.
Do napędu służył wyłącznie 3,5-litrowy benzyniak V6 generujący początkowo 247, a od liftingu – 250 KM. Moc kierowana była na przednią oś, z dołączaną tylną w razie potrzeby, za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni automatycznej. W 2014 roku zakończono produkcję Hondy Ridgeline, ale po 2 latach zdecydowano wznowić jej produkcję i tym samym pojawiła się II generacja auta. Stylistycznie pojazd upodobnił się nieco do innych modeli Hondy. 3,5-litrowa jednostka V6 generuje teraz 280 KM, a 5-biegowa skrzynia, została zastąpiona 6-stopniową. Rywalami Hondy Ridgeline są m.in. Dodge Ram, Nissan Titan oraz Toyota Tundra.