Honda Legend to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Samochód zadebiutował w 1985 roku, kiedy Honda postanowiła zawojować nieco bardziej luksusowy segment aut. Początkowo auto oferowane było jako 4-drzwiowy sedan, a po 2 latach do sprzedaży trafiło także eleganckie coupe.
Konstrukcyjnie Honda Legend opiera się na nieco mniejszym Accordzie, który został zbudowane we współpracy z Roverem. Jego bliźniaczym modelem był Rover 800. Na rynku północnoamerykańskim, Legend występował pod luksusową marką Hondy – Acura. Honda Legend była pierwszym modelem marki z silnikiem V6. W 1988 roku Honda przeprowadziła facelifting, który przyniósł nieco zmieniony pas przedni i tylne. Pod maską pracowały wyłącznie benzynowe V6-ki. Miały one pojemność 2.5 lub 2.7 litra i generowały kolejno 150 bądź 173 i 169 KM. Poza tym, na rynku japońskim oferowano także odmiany 2-litrowe w wersji wolnossącej i turbodoładowanej, które rozwijały odpowiednio 145 i 190 KM.
Podczas gdy u większości konkurencji napęd przenoszony był na tylne koła, w Hondzie Legend trafiał on na przednią oś. Do wyboru była 4-biegowa przekładnia automatyczna lub 5-stopniowa skrzynia ręczna.
W 1990 roku zadebiutowała II generacja Hondy Legend. Nadwozie miało bardzo podobne kształty jak poprzednik, jednak otrzymało bardziej zaokrąglone linie. Podobnie jak wcześniej, tak i tym razem oferowano Legend jako 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupe, które miało nieco mniejszy rozstaw osi. Niestety ze względu na zmiany stylistyczne, nieco straciło ono na elegancji. 1,6-tonowa limuzyna była bardzo przestronna i wygodna wewnątrz, jednak na tylnej kanapie można było się spodziewać większej ilości miejsca jak na tą klasę auta.
Co ciekawe, II generacja Hondy Legend była drugim na świecie autem wyposażonym w nawigację Electro Gyrocator, która nie opierała się jak większość na nawigacji satelitarnej, a na żyroskopie gazowym. W 1993 roku ruszyła produkcja bliźniaczego modelu Legend – Daewoo Arcadia. Rok wcześniej natomiast odświeżono nieco luksusową Hondę, poprawiając jej hamulce i system audio, a oprócz tego do listy wyposażenia dodatkowego dodano aktywne zawieszenie. Do napędu auta służył 3,2-litrowy silnik benzynowy V6 generujący 205 lub 230 KM, który zapewniał pojazdowi dobre osiągi, a jednocześnie nie był zbyt łapczywy na paliwo. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 4-stopniowego automatu bądź skrzyni manualnej o 5 lub 6 biegach.
W 1995 roku w salonach pojawiła się III generacja Hondy Legend. Auto wizualnie urosło w porównaniu do poprzednika, dzięki czemu stało się bardziej majestatyczne i eleganckie. Tym razem jednak Honda zrezygnowała z produkcji coupe, więc w sprzedaży był tylko 4-drzwiowy sedan. W stylistyce nadwozia niektórzy dopatrują się podobieństw do luksusowego modelu Mercedesa – klasy S.
W 1998 roku przeprowadzono facelifting, który objął m.in. zmianę reflektorów, zderzaka przedniego i tylnego tylnych świateł, dodano chromowaną obwódkę tablicy rejestracyjnej na klapie bagażnika, a oprócz tego wzbogacono podstawowe wyposażenie auta. Do napędu Hondy Legend służył 3,5-litrowy benzyniak V6 rozwijający 205 KM. Niestety przez wzrost masy (do blisko 1,8 tony), osiągi uległy pogorszeniu, a zużycie paliwa – wzrosło.
W 2004 roku do produkcji wprowadzono IV generację Hondy Legend. Nadwozie pojazdu uległo dużej zmianie – z ciężkiej i majestatycznej limuzyny, zrobił się elegancki samochód o zadziornym charakterze. Na rynku północnoamerykańskim, nazwa auta została zmieniona na RL. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, tym razem również nie przewidziano sprzedaży odmiany coupe. Wnętrze obfitowało w drewno, skórę oraz chrom, a całość została zmontowana w solidny sposób.
W 2008 roku przeprowadzono lifting, który objął zmianę grilla, zderzaków, świateł przednich i tylnych oraz maski silnika. Oprócz tego, dotychczasowy silnik 3.5 V6 zamieniono na nieco większy, bo 3,7-litrowy. Oba legitymowały się mocą 295 KM, która była przekazywana na 4 koła (SH-AWD) za pomocą 5-biegowej skrzyni automatycznej lub półautomatycznej. W 2012 roku zakończono produkcję Hondy Legend, natomiast już po 2 latach zaprezentowano V generację auta.
Początkowo pojazd miał być sprzedawany jedynie w Japonii, ale szybko pojawiła się też amerykańska wersja – Acura RLX. Tym razem Honda Legend była pojazdem hybrydowym, wyposażonym w 3,5-litrowy silnik V6 VTEC generujący 310 KM oraz 3 silniki elektryczne o mocy 27 kW. Łączna moc układu wynosi 370 KM. Głównym rywalem Hondy Legend jest m.in. Audi A6, Mercedes-Benz klasy E oraz BMW serii 5.