Honda Jazz to niewielki miejski samochód zaliczany do segmentu B. I generacja zadebiutowała w 1981 roku i występowała jako 3-drzwiowy hatchback. Auto na swoim kontynencie sprzedawano pod nazwą City, ponieważ Opel zastrzegł sobie nazwę „City” w Europie. Pod maską małej Jazz znalazły się jeden silnik benzynowe o pojemności 1,2 litra i 3 wariantach mocowych – 45, 54 i 56 KM.
W 1986 roku zakończono jego produkcję a do nazwy powrócono w 2001 roku, gdy zadebiutowała II generacja Hondy Jazz, która w Japonii i Stanach Zjednoczonych występowała pod nazwą Fit. Nadwozie zdecydowanie różniło się od poprzednika przede wszystkim wymiarami, a także stylistyką. Teraz auto miało dynamiczną linię i występowało tylko w odmianie 5-drzwiowej. W swoim rodzimym kraju samochód ten zdobył tytuł Japońskiego Samochodu Roku. Dzięki tylnej kanapie chowanej w podłodze, można szybko powiększyć pojemność bagażnika z 380 do 1323 litrów.
Do napędu posłużyły 2 silniki benzynowe i-DSI o pojemności 1,2 i 1,4 litra rozwijające odpowiednio 78 i 83 KM. Na innych rynkach dostępna była też większa jednostka 1.5 i-VTEC o mocy 88 lub 110 KM. W 2005 roku auto przeszło facelifting, podczas którego zmianie uległa atrapa chłodnicy, przedni oraz tylny zderzak, a także reflektory.
W 2007 roku zadebiutowała III generacja małej Hondy. W Japonii, po raz drugi auto otrzymało tytuł Samochodu Roku. Nadwozie oprócz niewielkich zmian stylistycznych i bardziej dynamicznej i nowoczesnej linii nie uległo większej zmianie.
W 2012 roku na rynku północnoamerykańskim oraz azjatyckim pojawiła się po raz pierwszy wersja elektryczna Jazz. Miała ona zasięg do 160 km. Jeśli chodzi o jednostki spalinowe, pod maską znalazły się 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 (90 KM), 1.4 (100 KM) i 1.5 (115 KM). Gdy w 2011 roku auto przeszło facelifting, do oferty silnikowej wszedł także 1,3-litrowy diesel rozwijający 88 KM. Oprócz tego stylistyka auta stała się bardziej agresywna.
W 2013 roku rozpoczęto produkcję IV generacji Hondy Jazz (w Europie pojawiła się dopiero 2 lata później). Auto stało się bardziej smukłe, ale zachowało swoją dynamiczna i agresywną stylistykę. Wewnątrz pasażerowie docenia przestronność, a w bagażniku zmieści się do 354 litrów bagażu.
Co ciekawe, tym razem na europejski rynek przewidziano tylko jedną jednostkę napędową, która może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT, Benzyniak o pojemności 1,3 litra dysponuje mocą 102 KM.
Wersja Sport dostępna jedynie w Japonii wyposażona jest w 1,5-litrowy silnik i-VTEC rozwijający 132 KM.
Głównym konkurentem Hondy Jazz jest m.in. Hyundai ix20 i Kia Venga.