Honda FR-V to kompaktowy minivan produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Samochód zadebiutował w 2004 roku, jako następca, dostępnego tylko w Japonii, modelu S-MX, a jego produkcja rozpoczęła się rok później. Rozwinięciem nazwy było „Family Recreational Vehicle”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „pojazd rodzinno-rekreacyjny.
Na rodzimym rynku, FR-V sprzedawana była pod nazwą Edix. Konstrukcyjnie auto bazowało na VII generacji popularnego Civica, choć niektóre podzespoły (np. zawieszenie) przejęto z CR-V. Honda FR-V wyróżniała się na rynku tym że obok niezbyt urokliwego Fiata Multipli była jedynym autem zdolnym pomieścić 6 pasażerów w 2 rzędach na indywidualnych fotelach. Z razie potrzeby, środkowe przednie siedzenie można było złożyć i korzystać z niego jak ze stolika czy podłokietnika.
5-drzwiowe nadwozie Hondy FR-V miało klinowaty kształt, i mimo zaliczania auta do minivanów, design auta był przyjemny dla oka. W 2007 roku przeprowadzono facelifting, który objął modernizację grilla, reflektorów oraz niektórych elementów wnętrza. Przy okazji, dotychczasowe benzyniaki o pojemności 1.7 (125 KM) oraz 2.0 i-VTEC (155 KM) zastąpiono 140-konną jednostką 1.8 i-VTEC. Dotychczasowy 2,2-litrowy turbodiesel i-CTDi rozwijający 140 KM otrzymał wtedy filtr cząstek stałych. Napęd przenoszony był na przednią oś za pośrednictwem 5-stopniowego automatu bądź 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej.
W 2009 roku, ze względu na kiepskie wyniki sprzedaży zakończono produkcję Hondy FR-V, a jej następca nie został przewidziany.