Honda Element to kompaktowy crossover produkowany przez japoński koncern z przeznaczeniem na rodzimy i północnoamerykański rynek. Pojazd zadebiutował w 2001 roku bazując na prototypie Model X, a jego produkcja ruszyła 2 lata później. Auto zostało zaprojektowane przez grupę młodych inżynierów, którzy sami chcieliby posiadać taki pojazd.
Honda Element miało być połączeniem SUV-a, pick-upa, a jednocześnie 5-drzwiowe nadwozie miało przyciągać młodą klientelę, chętną zabierać auto na wszelkie wypady. 5-drzwiowe nadwozie ma bardzo charakterystyczne, pudełkowate kształty, ale trudno o nim powiedzieć że jest ładne. Wyróżnia się m.in. brakiem słupka B oraz mniejszymi tylnymi drzwiami otwieranymi pod wiatr.
Konstrukcyjnie Honda Element bazuje na modelu CR-V, choć niektóre podzespoły odziedziczyła po Accordzie. W 2007 roku w ofercie pojawiła się odmiana Element SC (Street Cruiser), która wyróżniała się nieco innym designem oraz lepszym wyposażeniem. 2 lata później Japończycy przeprowadzili jeszcze drobny lifting. Do napędu Hondy Element służył benzynowy silnik 4-cylindrowy o pojemności 2.4 litra generujący 162 KM. Moc kierowana była na przednią lub obie osie za pomocą 4- bądź 5-stopniowej przekładni automatycznej lub 5-biegowej skrzyni manualnej.
W 2011 roku produkcja auta została zakończona, a następca nie został przewidziany.