Honda CR-Z to hybrydowe, kompaktowe coupe które uważane jest za następcę kultowego modelu CR-X. Nazwa auta jest skrótem od „Compact Renaissance Zero”.
CR-Z zadebiutowało w 2010 roku, choć prezentacja odbyła się już 3 lata wcześniej. Niestety auto nie cieszyło się tak dobrą opinią jak uwielbiany poprzednik – głównym powodem była zbyt duża masa (ponad 1200 kg) i niska moc, przez co auto nie dawało tylu emocji co CR-X. We wnętrze dobrą pozycję za kierownicą doceni kierowca, lecz pasażerowie na tylnej kanapie, ledwo się tam zmieszczą, czego powodem jest m.in. szybko opadająca linia dachu.
Pod maską znalazł się 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 113 KM. Jest on wspomagany przez jednostkę elektryczną, która generuje dodatkowe 11 KM. Przednie koła były napędzane za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, a za dopłatą dostępna była także przekładnia bezstopniowa.
W 2012 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł nowy przedni zderzak, grill oraz dyfuzor. Wnętrze również zostało odświeżone. Oprócz tego zwiększono moc silnika spalinowego do 121 KM, a elektrycznego do 20 KM. Jednak już 2 lata później, Honda podjęła decyzję o zaprzestaniu sprzedaży sportowego coupe na europejskim rynku. Powodem była zbyt niska sprzedaż auta.
W tym samym czasie wersja przeznaczona na rynek amerykański, po licznych przeróbkach mechanicznych dokonanych przez Honda Performance Development miała 197 KM.
Głównym konkurentem Honda CR-Z jest m.in. Volkswagen Scirocco, Kia ProCee'd i Renault Megane Coupe.