Wyszukaj w topgarage.com.pl

2 mar, 17:00

Renault Megane GT 1.6 Turbo | Długi dystans | Cześć 4

Renault Megane 1.6 GT 8 slajdów Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Pierwsza wizyta w serwisie za nami. Odebraliśmy Megane po gwarancyjnej naprawie automatycznej skrzyni biegów.

Problemy wieku dziecięcego z mimowolnym wyrzucaniem na luz ustały i znów możemy cieszyć się przyjemnością z jazdy jakiej dostarcza Megane GT.

Renault Megane GT 1.6 Renault Megane GT 1.6 Foto: Rafał Sękalski / TopGarage

Francuzom udało się znakomicie zbalansować wersję GT, czyli stadium pośrednie pomiędzy podstawowymi odmianami a usportowionym RS-em. Za oznaczeniem GT Line kryje się coś znacznie więcej niż kilka spoilerów i emblematy. Od razu da się wyczuć, że pracowali nad tym autem profesjonaliści z działu Renaultsport. Chyba najłatwiej po zawieszeniu i mechanizmach sterowania. Tłumienie amortyzatorów, dostrojenie, balans samochodu powodują, że w redakcji wszyscy bardzo chętnie wybierają właśnie ten samochód. Megane GT świetnie spisuje się na trasie i w mieście. Dwusprzęgłowa skrzynia, której czasem zdarza się zareagować panicznie, znacznie podnosi komfort jazdy zakorkowanymi ulicami. Ma siedem biegów więc niemal w każdych warunkach wystarczająco dynamiczny silnik gotowy jest do przyspieszania. Jeśli trafimy na wymagającą, krętą drogę możemy skorzystać z wielkich łopatek do zmiany biegów przymocowanych do kolumny kierowniczej.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Z jednej strony Megane GT lubi szybką jazdę, a z drugiej nie męczy kierowcy nawet kiedy mamy do pokonania 500 km jednego dnia. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się na większy zbiornik paliwa, który bardziej pasowałby do nazwy GranTurismo. W Megane po tankowaniu do pełna mamy do dyspozycji 50 litrów benzyny.

Inna sprawa to fakt, że jak na samochód klasy GTI, Megane GT o mocy 205 KM całkiem oszczędnie obchodzi się z paliwem. Jeśli na trasie dostosujesz tempo do właściciela Skody Favorit, który podąża na spotkanie koła miłośników moherowych beretów, to możesz zejść nawet do 5 litrów na setkę. Ale jeśli zechcesz nadążyć za czarnym BMW z ciemnymi szybami, które pędzi na to samo spotkanie, spalanie skacze do ponad 11 litrów na setkę. Kiedy nie wyjeżdżaliśmy z miasta wskazania komputera utrzymywały się pomiędzy 10-11 litrami na setkę.

Renault Megane 1.6 GT Renault Megane 1.6 GT Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Musimy się przyznać, że podskoczyło nam średnie zużycie paliwa z całego testu z 8,4 do 9,2 l/100 km. Na swoją obronę możemy powiedzieć, że za kierownicą tego samochodu czujemy się bardzo pewni i dzięki temu sprawniej się przemieszczamy.

Skrętne tylne koła przydają się nie tylko przy szybkiej jeździe i parkowaniu, ale również na śliskiej drodze. Kiedy zdarzy się, że na pokrytej śnieżną breją drodze Megane GT wpadnie w podsterowność z pomocą przychodzą tylne koła, które skręcając pomagają odzyskać przyczepność przedniej osi. Sprawność działania tego systemu daje nam podstawy, by sądzić, że w przyszłości większość samochodów będzie wyposażona takie rozwiązanie.

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Megane GT tak tyle nam się spodobało, że przedłużymy przygodę z tym samochodem, ale w nieco innej formie. Szczegóły już w następnym odcinku.

RENAULT MEGANE GT – TEST DŁUGODYSTANSOWY

Miesiąc: 4 | Przebieg 12 401 km | Zużycie paliwa: 9,2 l/100 km

Minusy:

- w mroźne dni nawiew w trybie automatycznym kieruje powietrze wyłącznie na nogi. Nie czujemy się komfortowo, kiedy w czasie kiedy marzniemy w ręce ktoś przypieka mam stopy

- tempomat aktywny działa tylko w zakresie 40-140 km/h, więc nie pomaga podczas męczącej jazdy w korku

Plusy 

- zwieszenie świetnie radzi sobie z nierównościami

- układ kierowniczy działa świetnie i trudno zorientować się, że mamy do czynienia z elektrycznym wspomaganiem

- wygodne fotele kubełkowe

- solidne wyciszenie wnętrza

Dane techniczne: 1618 cm3, R4, turbo benz., napęd na przód, 205 KM, 280 Nm, 6,0 l/100 km  0-100 km/h: 7,1 s, 230 km/h

Cena 102 100 zł/ 119 610 zł (testowany)

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Renault Megane 1.6 GT

Pierwsza wizyta w serwisie za nami. Odebraliśmy Megane po gwarancyjnej naprawie automatycznej skrzyni biegów. Problemy wieku dziecięcego z mimowolnym wyrzucaniem na luz ustały i znów możemy cieszyć się przyjemnością z jazdy jakiej dostarcza Megane GT.

Renault Megane GT 1.6 Turbo | Długi dystans | Cześć 4 (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Rafał Sękalski / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego