Wyszukaj w topgarage.com.pl

21 kwi, 11:16

Samochody elektryczne stanieją drastycznie

Elektryczny Volkswagen 4 slajdy Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Coraz więcej piszemy ostatnio o samochodach elektrycznych. Rzeczywiście niemal wszystkie liczące się marki zapowiadają ofensywę samochodów zelektryfikowanych. Wciąż nie możemy przekonać się do aut elektrycznych głównie z dwóch powodów, zasięgu ograniczonego niewielką pojemnością akumulatorów oraz ceny.

Niewiele faktów wskazuje na to, że w przyszłości zmieni się diametralnie realny i praktyczny zasięg samochodów elektrycznych. Wciąż będziemy musieli zaakceptować długi czas ładowania baterii, więc można się spodziewać, że elektryczne samochody nie będą opuszczały terenu miejskiej dżungli.

Ale jak zapowiada Christian Senger z Volkswagena cena samochodów elektrycznych już niebawem nie będzie odbiegała od tradycyjnych aut z silnikami spalinowymi. Volkswagenowi udało się mocno ograniczyć koszty produkcji elektryków. Jak twierdzi Senger ten fakt mocno wpłynie na postrzegane samochodów elektrycznych przez klientów.

To jeden ze sposobów oczyszczania wizerunku VW po skandalu emisyjnym. Volkswagen postawił sobie za cel sprzedaż 3 milionów samochodów elektrycznych rocznie do 2015 r. Ten plan nie będzie możliwy do zrealizowania jeśli cena samochodów elektrycznych nie będzie konkurencyjna.

Widać, że Volkswagen podchodzi bardzo poważnie do tematu ponieważ od zeszłorocznych targów w Paryżu VW pokazał już trzy całkowicie elektryczne samochody koncepcyjne. Pierwszy to I.D.,

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

a tuż nim pojawiły się I.D. Buzz i

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

I.D. Crozz.

Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta
Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (20)

No photo
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
~RR :
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
To jeden ze sposobów oczyszczania wizerunku VW po skandalu emisyjnym. Volkswagen postawił sobie za cel sprzedaż 3 milionów samochodów elektrycznych rocznie do 2015 r. Ten plan nie będzie możliwy do zrealizowania jeśli cena samochodów elektrycznych nie będzie konkurencyjna. Raczej do 2015 nie da się sprzedać ani jednego elektryka, mamy już 2017
21 kwi 17:14 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~realist Użytkownik anonimowy
~realist :
No photo ~realist Użytkownik anonimowy
Aby samochód elektryczny stał sie popularny musi zmienić się rola jaką pełni auto w dzisiejszej cywilizacji. Jeśli samochód będzie miał spełniac takie zadania jakie dziś mu sie stawia to nic nie zdetronizuje napędu spalinowego. Bo i po co? Ani koszt zakupu ani koszt eksploatacji nie będa zasadniczo rózne dla elektroauta i spalinowca. Wady silników tradycyjnych zamieniane sa na wady elektryków. Ochrona środowiska, jeśli ją się dobrze policzy, też obecnie nie wychodzi dla elektryków powalająco lepiej. Więc jedynym faktycznym kołem napędowym są interesy firm samochodowych dające nadzieje na dodatkowe zyski. Myślę, że to dużo za mało aby uczynić elektroauto popularnym. Na razie sprzedaż rośnie na zasadzie nowościu i braku porównania. gdy za parę lat zebrane będą doświadczenia wtedy, przekonany jestem, sprzedaż zacznie maleć. Bo o sukcesie zadecyduje zwykły Kowalski. A on za swoje większe pieniądze będzie miał zwyczajnie mniej. Mniej użyteczny produkt.
21 kwi 15:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~robol plski Użytkownik anonimowy
~robol plski :
No photo ~robol plski Użytkownik anonimowy
Zwykłego polaka stać na auto 8 -10 letnie ponaprawia pospawa i pojedzie dalej z 10 lat.A elektryczne 10 letnie już nikt nie kupi bo trzeba by wymienić baterie a to już sprawa nie opłacalna.
21 kwi 16:59 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
~Gość Darek
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
do ~Tom:
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
21 kwi 15:46 użytkownik ~Tom napisał
Bzdura. Nie znasz punktu widzenia spoleczenstw zachodnich gdzie 60% ludzi pragnie kupic samochod elektryczny w miare mozliwosci. Francuzi, Anglicy, Niemcy doskonale wiedza czym grozi ocieplenie klimatu bo widza co kilka dni w telewizji jak Atlantyk zalewa
Kolejna bzdura. Niezależne badania wykazały że w Polsce spaliny samochodowe wywolują TYLKO 20% smogu a np kominy i samoloty znacznie więcej. Kolejna sprawa jak akumulator się zużyje a się zużyje bo to jest liion który powinien wytrzymać np 800 ładowań to np w Leafie który ma np 180 km przebiegu na ładowanie poza miastem to będzie kaput po 150 tys km i to będzie MAX. Jak ktoś będzie jeździł często np 60km na dzień to przy trzydniowym ładowaniu do max wyjdzie 6.5 roku i KONIEC a środowisko będzie musiało przyjąć zużyte aku a to nie będzie ekologia. Jeśli zaś ktoś by ładował takie wozidło co 2 dni to wyszłoby 4 lata a co dzień trochę więcej niż 2.
21 kwi 16:44 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zxc Użytkownik anonimowy
~zxc :
No photo ~zxc Użytkownik anonimowy
Póki co, VW nie żadnego sensownego, szeroko znanego auta elektrycznego w sprzedaży, więc ten artykuł to raczej nieudolna reklama tego koncernu, a nie sensowny tekst o tym temacie.
21 kwi 16:32 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Żuławianin Użytkownik anonimowy
~Żuławianin
No photo ~Żuławianin Użytkownik anonimowy
do ~Gość Darek:
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
21 kwi 16:44 użytkownik ~Gość Darek napisał
Kolejna bzdura. Niezależne badania wykazały że w Polsce spaliny samochodowe wywolują TYLKO 20% smogu a np kominy i samoloty znacznie więcej. Kolejna sprawa jak akumulator się zużyje a się zużyje bo to jest liion który powinien wytrzymać np 800 ładowań to
Najpierw się zastanów zanim coś chlapniesz bo wychodzisz na ignoranta. Twoim zdaniem walka z dwudziestoprocentowym zanieczyszczeniem nie ma sensu? Wybierz więc co piątą osobę w rodzinie i poproś aby się powiesili bo to przecież nic nie znacząca ilość... Twoja znajomość statystyk zużycia akumulatorów ogranicza się do mocno wypaczonego krytycyzmem przykładu kiepskiego auta jakim jest Leaf. Po pierwsze po 150 tys km nie dzieje się w Nissanach nic poza nieznacznym spadkiem pojemności akumulatorów (podobnie do spadku mocy w starzejącym się spaliniaku) a po drugie Lit nie trafi na wysypisko tylko jak 99%litu trafi do odzysku i wróci do życia w innej postaci. Od lat jeżdżę elektrykami i jak czytam mądrości ludzi którzy nie mieli nawet kontaktu z EV to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Powtarzasz mity i farmazony zamiast poczytać jakąś mądrą książkę.
21 kwi 18:31 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~All Ganonim Użytkownik anonimowy
~All Ganonim :
No photo ~All Ganonim Użytkownik anonimowy
Hybrydy są od lat ale dopóki Autobild nie napisze,że dobre to będzie bee. Niemcy nie potrafią zrobić dobrej i taniej hybrydy. Pisał że tdi takie super. Polaczki łykają. Teraz łykają że nowe auta się muszą psuć. Za chwile niemieckie elektryki będą miały lawinową reklamę. Polaczki łykną. Oni wiedzą że tylko to ich uratuje. Muszą przesoczyć a akurat to jest najłatwiejsze. To co zrobiła Toyota czyli Prius i Mirai to już znacznie trudniejsze.
21 kwi 19:02 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Prezes Użytkownik anonimowy
~Prezes
No photo ~Prezes Użytkownik anonimowy
do ~robol plski:
No photo ~robol plski Użytkownik anonimowy
21 kwi 16:59 użytkownik ~robol plski napisał
Zwykłego polaka stać na auto 8 -10 letnie ponaprawia pospawa i pojedzie dalej z 10 lat.A elektryczne 10 letnie już nikt nie kupi bo trzeba by wymienić baterie a to już sprawa nie opłacalna.
Pierwsze elektryki drugiej generacji mają dziś 7-8 lat i nic się z bateriami nie dzieje więc raczej o rychłych wymianach nie mam mowy. Dwudziestoletnie Priusy również nie przeszły żadnej wymiany baterii. Jednak "robol plski" którego stać jedynie na piętnastoletnie auto wie lepiej...
21 kwi 18:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jur Użytkownik anonimowy
~jur
No photo ~jur Użytkownik anonimowy
do ~Gość Darek:
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
21 kwi 16:44 użytkownik ~Gość Darek napisał
Kolejna bzdura. Niezależne badania wykazały że w Polsce spaliny samochodowe wywolują TYLKO 20% smogu a np kominy i samoloty znacznie więcej. Kolejna sprawa jak akumulator się zużyje a się zużyje bo to jest liion który powinien wytrzymać np 800 ładowań to
Piszesz tak jakby akumulatory ktoś wyrzucał do lasu. Baterie też sa nieekologiczne i inne częsci i elementy.
Wymiana akumulatora raz na 5,6 lat to nie jest kłopot. Policz ile razy zmieniasz olej , ile filtrów i częsci wymieniasz w silniku spalinowym przez te 6 lat.
22 kwi 08:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Angela M. Użytkownik anonimowy
~Angela M.
No photo ~Angela M. Użytkownik anonimowy
do ~RR:
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
21 kwi 17:14 użytkownik ~RR napisał
To jeden ze sposobów oczyszczania wizerunku VW po skandalu emisyjnym. Volkswagen postawił sobie za cel sprzedaż 3 milionów samochodów elektrycznych rocznie do 2015 r. Ten plan nie będzie możliwy do zrealizowania jeśli cena samochodów elektrycznych nie będ
VW już nie raz udowodnił, że fakty nie mają dla nich żadnego znaczenia. Założę się, że tak skoro latami fałszowali analizy spalin to sfałszowanie kalendarza nie jest dla nich problemem.
21 kwi 18:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Elektryczny Volkswagen

Coraz więcej piszemy ostatnio o samochodach elektrycznych. Rzeczywiście niemal wszystkie liczące się marki zapowiadają ofensywę samochodów zelektryfikowanych. Wciąż nie możemy przekonać się do aut elektrycznych głównie z dwóch powodów, zasięgu ograniczonego niewielką pojemnością akumulatorów oraz ceny.

Samochody elektryczne stanieją drastycznie (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego