Wyszukaj w topgarage.com.pl

20 kwi, 11:16

MG E-Motion – Rover wraca w nowym stylu?

MG E-Motion – Rover wraca w nowym stylu? 5 slajdów Foto: TopGarage

Pamiętacie markę MG? Swego czasu można było spotkać w Polsce modele tego producenta, ale nie cieszyły się dobrą sławą. Czy E-Motion to zmieni?

Każdy z kierowców z pewnością kojarzy samochody marki MG lub Rover. W okresie ok. 2000 roku, na polskich drogach można było natrafić na model Rover 75/ MG ZT. Bryłą przypominał Jaguara S-Type. Widywało się również hatchback'a model 25 przypominającego... no właśnie, z wyglądu był podobny zupełnie do niczego. MG największą najpopularniejszą cieszyło się na brytyjskim rynku, a ich samochody były tak „dobre”, że po 81 latach istnienia, w 2005 roku marka upadła. W 2007 roku chińska firma Nanjing Automobile Group wznowiła produkcję modeli MG na potrzeby swojego rynku jednak finalnie została ona wchłonięta przez koncern SAIC.

Oczywiście od lat dwudziestych XX wieku MG wyprodukowało wiele ciekawych modeli, godnych zainteresowania, które w swojej epoce wzbudzały pozytywne emocje. Dziś te czasy powracają, a pierwszym nowym MG jest koncepcyjny model E-Motion. Od dłuższego czasu w sieci pojawiały się jego zdjęcia, jednak dopiero teraz, podczas Shanghai Auto Show, SAIC Motor zdecydowało się uchylić rąbka tajemnicy i zaprezentować koncepcję stylistyczną nowych MG.

Foto: TopGarage

Nie opublikowano żadnych szczegółów dotyczących układu napędowego, jednak na co wskazuje litera „E” w nazwie, możemy spodziewać się napędu elektrycznego, a plotki mówią, że przyspieszenie do 100 km/h może wynosić tylko 4 sekundy. Jednak na ten moment dla producentów napęd nie jest tak istotny jak stylistyka. E-Motion ma wskazywać kierunek designu marki.

Według autorów przód samochodu będzie najbardziej interesującym i rozpoznawalnym elementem nowych modeli. W centralnym punkcie ogromnego matowo-srebrnego grilla w kształcie tarczy znajdzie się logo MG. Jego górna krawędź przechodzi w LED-owe reflektory zachodzące na błotniki aż do nadkoli. Podobno inspirację przy projektowaniu świateł czerpano z odbicia London Eye w Tamizie. Jak twierdzi szef SAIC Motor, Shao JingFeng projekt E-Motion „jest bardziej przyjazny” niż wygląd obecnie oferowanych modeli.

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Ricardo Lwieserce Użytkownik anonimowy
~Ricardo Lwieserce :
No photo ~Ricardo Lwieserce Użytkownik anonimowy
:-( TYLE nieścisłości! :'(
► Jaki "Rover" wraca? Narazie NIE wraca, bo hindusi jeszcze tego kroku nie podjęli. Przecież marka Rover należy do mega-koncernu TATA z Indii i nigdy do Chińczyków nie należała. Marka MG już od dawna nie jest powiązana z Rover'em.
► Nie żadne tam kopiowanie: lecz ogólny, współczesny wygląd widać u kilku marek, a MG'e pod patronem Szanghaju były i są nadal projektowane przez zachodnich (głównie Brytyjskich) projektantów posiadających sporo lat doświadczenia u wiodących zachodnich koncernów. Główne Centrum Technologii/Stylistyki oraz OBR, wraz z projektantami oraz zespołem inżynierów-techników jest nadal w Anglii w byłej fabryce w Longbridge, niedaleko Birminghamu (chociaż podległe biura projektanckie/OBR są zarówno i w Chinach).
► E-motion wcale nie jest pierwszym całkiem nowym modelem MG - W ofercie chińskiego koncernu jest ich już conajmniej pół tuzina istniejących modeli (nawet i z elektrycznym napędem) przedstawiających kilka 'sektorów'/klas samochodów, które sprzedają się na różnych międzynarodowych rynkach na wielu kontynentach świata.
► E-motion wcale nie przedstawia pierwszego sportowego MG'a NASZEJ EPOKI, które wzbudza pozytywne emocje. Do 2005r. MG produkował odlotowe 'bestie' SV & SV-R, jak i też TF160VVC (ten ostatni to kabriolet z centralnie-umieszczonym silnikiem ze zmienną fazą rozrządu zaworów i mocą 160KM). Międzynarodowe jury przyznało kabrioletowi TF tytuł "Najpiękniejszego Kabrioletu Świata" i dopiero w 2011r. zaniechano jego produkcję/montaż. Właśnie sam takim cackiem jeżdżę po dzień dzisiejszy.
- Szkoda, że polski 'TopGarage" pozwala na takie raczej niechlujnie pisane artykuły - odczuwa się tutaj brak profesjonalizmu.
21 kwi 16:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek :
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
Widać to chińskie upodobanie do kopiowania: Przód - MAZDA, Zderza VW, Tył - Cadillac, a w profilu trochę VETTY (Corvette'y)
21 kwi 08:51
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TomekŁódź Użytkownik anonimowy
~TomekŁódź :
No photo ~TomekŁódź Użytkownik anonimowy
Piękny i zapewne bardzo drogi :-(.
21 kwi 08:45
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~leon zawodowiec Użytkownik anonimowy
~leon zawodowiec :
No photo ~leon zawodowiec Użytkownik anonimowy
Były tak "dobre", że firma upadła. Kto to pisał? To, że obecnie firmy motoryzacyjne "upadają" przechodząc w inne ręce to już taka globalna "praktyka" i nie ma nic wspólnego z jakością "dobrych" samochodów. A Volvo, a Jaguar itd.? Może były "złe" :-) ?
21 kwi 07:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bazyli Użytkownik anonimowy
~bazyli :
No photo ~bazyli Użytkownik anonimowy
Stylowy powrot.
20 kwi 23:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: TopGarage

MG E-Motion – Rover wraca w nowym stylu?

Każdy z kierowców z pewnością kojarzy samochody marki MG lub Rover. W okresie ok. 2000 roku, na polskich drogach można było natrafić na model Rover 75/ MG ZT. Bryłą przypominał Jaguara S-Type. Widywało się również hatchback'a model 25 przypominającego... no właśnie, z wyglądu był podobny zupełnie do niczego. MG największą najpopularniejszą cieszyło się na brytyjskim rynku, a ich samochody były tak „dobre”, że po 81 latach istnienia, w 2005 roku marka upadła. W 2007 roku chińska firma Nanjing Automobile Group wznowiła produkcję modeli MG na potrzeby swojego rynku jednak finalnie została ona wchłonięta przez koncern SAIC.

MG E-Motion – Rover wraca w nowym stylu? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego