Wyszukaj w topgarage.com.pl

9 sty, 07:00

Kia Stinger - sportowy sedan

Kia Stinger - sportowy sedan 6 slajdów Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Kia od kilku lat coraz odważniej i śmielej radzi sobie na rynku, a gama nowych modeli stale rośnie. Poznajcie najnowszy z nich: Stinger. To sportowy sedan przetestowany na Nurburgring, który nie ma się czego wstydzić. Wow.

W Detroit trwa jeden z największych salonów samochodów na świecie – International Auto Show. Na scenie dominują amerykańscy producenci, ale pośród nich wyróżnia się marka z Korei Południowej. To Kia, która zaprezentowała światu po raz pierwszy model Stinger – sportowego sedana bazującego na koncepcyjnym modelu GT. Auto utożsamia wszystko to, co w tej chwili Kia ma najlepszego – największą moc, sportowe osiągi i najwyższą jakość wykonania. Co prawda model trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i w Europie dopiero przed końcem 2017 roku, ale już dziś możemy się o nim sporo dowiedzieć.

Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Spójrzcie na zdjęcia i powiedzcie jak wam się podoba Kia Stinger? Nam stylistycznie samochód bardzo przypadł do gustu. Ma długą maskę, przesuniętą do tyłu kabinę i spokojnie opadającą linię dachu, która łączy się z krótkim bagażnikiem. Podobają nam się stylistyczne smaczki w postaci wylotu powietrza w przednich nadkolach, finezyjnych lamp, okazałego grilla, czterech końcówek układu wydechowego. Nie widzieliśmy auta na żywo, ale na zdjęciach świetnie prezentują się proporcje Stingera, który bryłą przypomina Audi A7. Za design odpowiedzialny jest zespół stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie pod kierownictwem Petera Schreyera.

„Gran Turismo to auto zachęcające do długiej podróży i sprzyjające wielogodzinnej jeździe. W takim modelu chodzi o znacznie więcej niż tylko o potężną moc i znakomite osiągi. One też są ważne, ale w wypadku modelu Gran Turismo muszą im towarzyszyć komfort podróżowania, luksus i ogólny spokój.” – uważa Gregory Guillaume, główny stylista Kia Motors w Europie. „Stinger nie jest samochodem, który ma umożliwić jak najszybsze dotarcie do celu. Stinger jest autem, w którym podróż do celu ma być przyjemnością.”

Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Wsiadając do Kia Stinger wkraczamy w świat luksusu. Producent nie przebierał w środkach i zaoferował najlepsze materiały jakimi dysponuje: naturalną skórę, drewno i aluminium. Otwory wentylacji i środkowa konsola przypominają nam te znane z Mercedesa, ale jak dobrze wiemy „kopiowanie to najwyższa forma uznania”. Producent zapewnia, że wygodne fotele pozwolą delektować się jazdą na długich dystansach, zaawansowany system multimedialny dostarczy najnowsze nowinki technologiczne, a system audio Harman / Kardon czyste brzmienie z 15 głośników i subwooferów umieszczonych pod siedzeniami kierowcy i pasażera.

Skoro Kia Stinger ma być synonimem „wszystkiego co najlepsze w marce”, spodziewamy się subtelnie bulgoczącego i spokojnie pracującego silnika o odpowiedniej dawce mocy. Kia oferuje dwa motory: 2,0-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy (Theta II) o mocy 255 KM i 353 Nm. Drugi silnik (Lambda II) to V6 twin-turbo o pojemność 3,3 litra i mocy 365 KM i 510 Nm. Z tym motorem Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 269 km/h. Obydwie jednostki współpracują z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Co ciekawe, Kia Stinger będzie dostępna z napędem AWD lub (uwaga, uwaga!) z napędem na tylne koła ze szperą! Nie możemy się już doczekać widoku pierwszej Kii jadącej driftem!

Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Za podwozie i zawieszenie Kia Stinger odpowiedzialny jest Albert Biermann, który przeszedł z BMW do Kia pod koniec 2014 roku. Jego zdaniem sportowy sedan marki to: „ dla Kia wyjątkowe wydarzenie. Nikt nie oczekuje takiego auta od marki, która jest znana z produkcji samochodów popularnych. Zaskoczeniem jest nie tylko wygląd tego modelu, ale również to jakie są jego właściwości jezdne.”

A co to oznacza? Biermann wykorzystał swoje doświadczenia z BMW podczas budowy Stingera. Samochód ma sprawiać przyjemność z jazdy, prowadzić się pewnie, ale nie hardkorowo. Testy na Nurburgring nie były przypadkowe. Ponadto Stinger to pierwszy model Kia, który umożliwia kierowcy wybór trybu pracy układu przeniesienia napędu poprzez system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów, znany jako Dynamic Stability Damping Control. Dzięki temu systemowi Stinger, zawsze przewidywalny podczas jazdy, potrafi dostosować siłę tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze i do stylu jazdy. Zawieszenie można dostroić tak, aby Stinger zapewniał bardziej dynamiczny sposób pokonywania zakrętów lub zachowywał się bardziej stabilnie podczas jazdy z dużą prędkością.

Kia Stinger trafi do sprzedaży w ostatnim kwartale 2017 roku. Co myślicie o tym modelu? Czy koreańska marka wkrótce wejdzie na kolejny poziom i nie będzie już postrzegana wyłącznie jako producent aut popularnych?

Tagi: Kia
Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Sceptyk Użytkownik anonimowy
~Sceptyk :
No photo ~Sceptyk Użytkownik anonimowy
Wszystko fajnie ale to nie jest sedan. I kto jak kto ale redaktor motoryzacyjny powinien rozróżniać wersję nadwoziowe. Oczywiście, w obecnych czasach producenci mocno naduzywaja tradycyjnych nazw do swoich celów (najbardziej chyba coupe), co nie zmienia faktu, że zaprezentowane auto to liftback.
10 sty 08:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~luft Użytkownik anonimowy
~luft
No photo ~luft Użytkownik anonimowy
do ~Sceptyk:
No photo ~Sceptyk Użytkownik anonimowy
10 sty 08:51 użytkownik ~Sceptyk napisał
Wszystko fajnie ale to nie jest sedan. I kto jak kto ale redaktor motoryzacyjny powinien rozróżniać wersję nadwoziowe. Oczywiście, w obecnych czasach producenci mocno naduzywaja tradycyjnych nazw do swoich celów (najbardziej chyba coupe), co nie zmienia f
o nie :o
18 kwi 15:00
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~iZZy Użytkownik anonimowy
~iZZy :
No photo ~iZZy Użytkownik anonimowy
Biorąc pod uwagę w którym kierunku i w jakim tempie KIA idzie do przodu, to może się okazać, że rzeczywiście może trochę namieszać na rynku. To tak jak z porównaniem Optima vs Passat - bardzo na korzyść KIA, i nie chodzi tylko o cenę :))
11 sty 00:19
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EWQ Użytkownik anonimowy
~EWQ :
No photo ~EWQ Użytkownik anonimowy
Wszystko jest kwestią ceny. Jeśli wersja 3 litry nie będzie przekraczała 150.000 pln to kupię.
9 sty 17:03
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Kia Stinger - sportowy sedan

Kia Stinger - sportowy sedan (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Kia / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego