Wyszukaj w topgarage.com.pl

27 sty, 11:50

Mustang oblał test zderzeniowy Euro NCAP

Ford Mustang Euro NCAP 4 slajdy Foto: Euro NCAP / TopGarage

Przepłynął Atlantyk, podbił serca Europejczyków i… brutalnie zderzył się z rzeczywistością. Ford Mustang w najnowszym teście Euro NCAP dostał tylko dwie gwiazdki.

Ford Mustang to najpopularniejszy samochód sportowy w Europie i w Polsce. W zeszłym roku sprzedano go u nas w 506 egzemplarzach, a wśród wybieranych wersji ¾ to V8! Nic dziwnego – samochód świetnie wygląda, dobrze jeździ, ma bogatą historię i atrakcyjną cenę. Na tym wizerunku pojawiła się jednak rysa. A właściwie – potężne wgniecenie, skutek przeprowadzonych ostatnio testów zderzeniowych przez organizację Euro NCAP. Podczas, gdy większość nowoczesnych konstrukcji przechodzi sprawdzian na cztery-pięć gwiazdek, Mustang zdobył tylko dwie.

W raporcie Euro NCAP czytamy, że organizacja ma zastrzeżenia nie tylko do braku wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa powszechnie stosowanego na europejskim rynku (np. systemu Forward Collision Warning), ale również do zabezpieczenia dorosłych i dzieci w czasie kolizji.

Foto: Euro NCAP / TopGarage

Podczas zderzenia czołowego z offsetem obie poduszki czołowe nie napełniły się w należytym stopniu, by zapewnić dostateczną ochronę pasażerom. W pełnym zderzeniu czołowym brak napinaczy i ograniczników napięcia w tylnych pasach bezpieczeństwa doprowadził do wysunięcia się pasażerów spod pasów, co może prowadzić do podniesienia ryzyka urazów brzusznych. Z kolei przy uderzeniu bocznym głowa manekina odpowiadającego 10-letniemu dziecku uderzyła w element wykończenia wnętrza pod kurtynową poduszką powietrzną.

Foto: Euro NCAP / TopGarage

Co ciekawe, Forward Collision Warning dostępny jest w samochodach na rynku USA, ale nieoferowany w Europie. Przedstawiciele Forda tłumaczą, że Mustang opracowany został, by spełniać amerykańskie normy zderzeniowe i model po liftingu wyposażony zostanie w system Pre-Collision Assist oraz Lane Keep Assist w standardzie. Możemy spodziewać się, że Euro NCAP przetestuje zmodyfikowany samochód gdy tylko trafi do sprzedaży po tej stronie Atlantyku.

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~Tomek M Użytkownik anonimowy
~Tomek M :
No photo ~Tomek M Użytkownik anonimowy
Cały ten test NCAP jest do niczego. Test jest niezmienny od lat, wszyscy europejscy producenci projektują tak auta żeby dostać pięć gwiazdek, lecz jakiekolwiek odstępstwo powoduje dramatyczny spadek wyników. Mustang został zaprojektowany w stanach i spełnia amerykańskie normy które są bardziej restrykcyjne. Podejrzewam że europejskie auta miałyby problem z amerykańskimi testami.
1 lut 10:13 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~usa- Użytkownik anonimowy
~usa-
No photo ~usa- Użytkownik anonimowy
do ~taaaaa:
No photo ~taaaaa Użytkownik anonimowy
1 lut 10:34 użytkownik ~taaaaa napisał
Bardziej restrykcyjne? hahahah wez mnie nie rozsmieszaj. Najabrdziej surowe normy bezpieczenstwa sa wlasnie w europie. Dotyczy to kazdej dziedziny bezpieczenstwa jesli chodzi o samochody.
To przeczytaj sobie jak i w jakich warunkach sa przeprowadzane testy w USA a dopiero potem zabieraj glos. Wystarczy ze w europie nie robia testu z offsetem 25% a to jest ponad 30% wszystkich wypadkow (zderzenia czolowe) tego testu nie przejdzie zaden europejski samochod iedybnie te ktore sa budowane na rynek USA .
Zasadnicza roznica to to ze w europie samochod zdeza sie z przeszkoda odksztalcalna a w USA z przeszkoda stala przy prawie identycznej predkosci. Popatrz sobie jak passat sie rozpadal jak dla go przetestowali w 2014 roku.
poza tym Mustang to zlom a nie samochod ale tani jak czapka sliwek :))))
1 lut 15:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
do ~kulashaker:
No photo ~kulashaker Użytkownik anonimowy
27 sty 16:53 użytkownik ~kulashaker napisał
A czego się spodziewaliście po amerykańskim złomie?
Prosze Pana...mial Pan okazje jezdzic nowym mustangiem??
Watpie. Pozdrawiam i zycze Panu takiej okazji.
1 lut 13:22 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JJ Użytkownik anonimowy
~JJ :
No photo ~JJ Użytkownik anonimowy
Co tu gadać to najpiękniejszy samochód na świecie. 5 litrów. V8. Silnik Coyote wolnossący. Takiego silnika nie ma żaden europejski samochód.
1 lut 11:41 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tuj Użytkownik anonimowy
~tuj :
No photo ~tuj Użytkownik anonimowy
No tak, bo Mustanga kupują ludzie, jako auto rodzinne i wożą nimi dzieci. ("Z kolei przy uderzeniu bocznym głowa manekina odpowiadającego 10-letniemu dziecku uderzyła w element wykończenia wnętrza pod kurtynową poduszką powietrzną.")
27 sty 17:12 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
~Gość Darek
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
do ~taaaaa:
No photo ~taaaaa Użytkownik anonimowy
1 lut 10:34 użytkownik ~taaaaa napisał
Bardziej restrykcyjne? hahahah wez mnie nie rozsmieszaj. Najabrdziej surowe normy bezpieczenstwa sa wlasnie w europie. Dotyczy to kazdej dziedziny bezpieczenstwa jesli chodzi o samochody.
Czyli tak gdyby miał ten systemik którego firma poskąpiła to by miał 4 albo i 5. Ale te Ncapy fajne są wystarczy nie mieć jakichś bzdecików brzęczków itd i już gwiazdki lecą. Mam pytanie ile gwiazdek we współczesnym ncapie by dostał CZOŁG który jak wiadomo bezpieczny jest może jedną???
1 lut 16:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~taaaaa Użytkownik anonimowy
~taaaaa
No photo ~taaaaa Użytkownik anonimowy
do ~Tomek M:
No photo ~Tomek M Użytkownik anonimowy
1 lut 10:13 użytkownik ~Tomek M napisał
Cały ten test NCAP jest do niczego. Test jest niezmienny od lat, wszyscy europejscy producenci projektują tak auta żeby dostać pięć gwiazdek, lecz jakiekolwiek odstępstwo powoduje dramatyczny spadek wyników. Mustang został zaprojektowany w stanach i spełn
Bardziej restrykcyjne? hahahah wez mnie nie rozsmieszaj. Najabrdziej surowe normy bezpieczenstwa sa wlasnie w europie. Dotyczy to kazdej dziedziny bezpieczenstwa jesli chodzi o samochody.
1 lut 10:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kulashaker Użytkownik anonimowy
~kulashaker :
No photo ~kulashaker Użytkownik anonimowy
A czego się spodziewaliście po amerykańskim złomie?
27 sty 16:53 | ocena: 63%
Liczba głosów:38
37%
63%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~flankerp Użytkownik anonimowy
~flankerp :
No photo ~flankerp Użytkownik anonimowy
Mustanga nie kupuję się jako auto rodzinne... Kto wozi dzieci w takim samochodzie? Z tył jest miejsce na koszyk piknikowy!
W testach powinno brać się pod uwagę tylko przednie fotele...
1 lut 11:27 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~j.g Użytkownik anonimowy
~j.g
No photo ~j.g Użytkownik anonimowy
do ~JJ:
No photo ~JJ Użytkownik anonimowy
1 lut 11:41 użytkownik ~JJ napisał
Co tu gadać to najpiękniejszy samochód na świecie. 5 litrów. V8. Silnik Coyote wolnossący. Takiego silnika nie ma żaden europejski samochód.
To tani samochod dla plebsu.Dbajacy o prestiz Amerykanin czegos takiego nie kupi.preferujac europejskie,lub lexusa.
1 lut 16:33 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Ford Mustang Euro NCAP

Ford Mustang to najpopularniejszy samochód sportowy w Europie i w Polsce. W zeszłym roku sprzedano go u nas w 506 egzemplarzach, a wśród wybieranych wersji ¾ to V8! Nic dziwnego – samochód świetnie wygląda, dobrze jeździ, ma bogatą historię i atrakcyjną cenę. Na tym wizerunku pojawiła się jednak rysa. A właściwie – potężne wgniecenie, skutek przeprowadzonych ostatnio testów zderzeniowych przez organizację Euro NCAP. Podczas, gdy większość nowoczesnych konstrukcji przechodzi sprawdzian na cztery-pięć gwiazdek, Mustang zdobył tylko dwie.

W raporcie Euro NCAP czytamy, że organizacja ma zastrzeżenia nie tylko do braku wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa powszechnie stosowanego na europejskim rynku (np. systemu Forward Collision Warning), ale również do zabezpieczenia dorosłych i dzieci w czasie kolizji.

Mustang oblał test zderzeniowy Euro NCAP (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Euro NCAP / TopGarage

Reklamy
Koniec bloku reklamowego