Wyszukaj w topgarage.com.pl

5 sty, 11:08

Ciekawostka z ogłoszenia - Ruf CTR2 Sport

Ruf CTR2 Sport 22 slajdy Foto: RM Sotheby's / TopGarage

RUF CTR2 Sport to jeden z najważniejszych samochodów lat 90. Pojawiła się rzadka szansa, by wejść w posiadanie unikalnego Porsche, które potrafiło upokorzyć i Ferrari i Lamborghini. Takie było też założenie firmy RUF.

3,9 do setki

RUF CTR2 ma 3,6-litrowy, 6-cylindrowy podwójnie doładowany silnik o mocy 588 KM, napęd na cztery koła, 6-biegową skrzynię i ceramiczne hamulce.

Żółty egzemplarz miał tylko dwóch właścicieli od nowości i obecnie licznik wyświetla 17 647 km. To jeden z 15 wyprodukowanych egzemplarzy wersji CTR2 Sport, co oczywiście potwierdza certyfikat autentyczności.

Początki firmy RUF datowane są na rok 1930, kiedy Alois Ruf otworzył niewielki garaż w miasteczku Pfaffenhausen na południu Niemiec. Po wojnie firma zasłynęła z projektowania autobusów. Z czasem poświęciła swój czas i energię na restaurację i serwisowanie samochodów Porsche, a ostatecznie zajęła się również rasowaniem samochodów ze Stuttgartu.

Zasłynął podczas Pikes Peak

CTR2 został pokazany w 1995 roku i bazował na 993 Turbo. W czasie debiutu CTR2 był jednym z najszybszych samochodów na świecie i plasował się tuż za McLarenem F1. Rzeczywiście biorąc pod uwagę epokę, osiągi tego samochodu były powalające. CTR2 rozpędzał się do 350 km/h, a setkę osiągał po 3,9 s.

RUF zaprezentował możliwości samochodu wystawiając dwa egzemplarze z poszerzonymi karoseriami w słynnym wyścigu górskim Pikes Peak w 1997 roku. Za kierownica zasiedli bracia Steve i David Beddor. Mimo, że samochody zostały przygotowane specjalnie do tego wyścigu można było nimi poruszać się również po zwykłych drogach. Wynik był powalający. Steve zakwalifikował się na 1 miejscu i ukończył wyścig na 2 miejscu w klasyfikacji generalnej. W uznaniu wyjątkowych osiągnięć oraz wieloletniego zaangażowania dla firmy otrzymał ten samochód do prywatnego użytku.

A ile może być wart?

Beddor traktował ten wóz jak klejnot i wyjeżdżał nim z garażu sporadycznie, ostatecznie nawijając na licznik 10 500 km. Następnie samochód został sprzedany przez RUF-a nowemu właścicielowi z Ameryki i ostatecznie w 2016 roku sprowadzono go Wielkiej Brytanii. Ten egzemplarz kryje w sobie nie tylko niesamowite osiągi, ale również wspaniałą historię. To rarytas dla kolekcjonerów Porsche. Ciekawe na jakiej kwocie zakończy się licytacja.

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Raf Użytkownik anonimowy
~Raf :
No photo ~Raf Użytkownik anonimowy
styczen 2012 cena kup teraz $279,000
8 sty 12:37
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: RM Sotheby's / TopGarage

Ruf CTR2 Sport

RUF CTR2 Sport to jeden z najważniejszych samochodów lat 90. Pojawiła się rzadka szansa, by wejść w posiadanie unikalnego Porsche, które potrafiło upokorzyć i Ferrari i Lamborghini. Takie było też założenie firmy RUF.

3,9 do setki

RUF CTR2 ma 3,6-litrowy, 6-cylindrowy podwójnie doładowany silnik o mocy 588 KM, napęd na cztery koła, 6-biegową skrzynię i ceramiczne hamulce.

Żółty egzemplarz miał tylko dwóch właścicieli od nowości i obecnie licznik wyświetla 17 647 km. To jeden z 15 wyprodukowanych egzemplarzy wersji CTR2 Sport, co oczywiście potwierdza certyfikat autentyczności.

Początki firmy RUF datowane są na rok 1930, kiedy Alois Ruf otworzył niewielki garaż w miasteczku Pfaffenhausen na południu Niemiec. Po wojnie firma zasłynęła z projektowania autobusów. Z czasem poświęciła swój czas i energię na restaurację i serwisowanie samochodów Porsche, a ostatecznie zajęła się również rasowaniem samochodów ze Stuttgartu.

Zasłynął podczas Pikes Peak

CTR2 został pokazany w 1995 roku i bazował na 993 Turbo. W czasie debiutu CTR2 był jednym z najszybszych samochodów na świecie i plasował się tuż za McLarenem F1. Rzeczywiście biorąc pod uwagę epokę, osiągi tego samochodu były powalające. CTR2 rozpędzał się do 350 km/h, a setkę osiągał po 3,9 s.

RUF zaprezentował możliwości samochodu wystawiając dwa egzemplarze z poszerzonymi karoseriami w słynnym wyścigu górskim Pikes Peak w 1997 roku. Za kierownica zasiedli bracia Steve i David Beddor. Mimo, że samochody zostały przygotowane specjalnie do tego wyścigu można było nimi poruszać się również po zwykłych drogach. Wynik był powalający. Steve zakwalifikował się na 1 miejscu i ukończył wyścig na 2 miejscu w klasyfikacji generalnej. W uznaniu wyjątkowych osiągnięć oraz wieloletniego zaangażowania dla firmy otrzymał ten samochód do prywatnego użytku.

A ile może być wart ?

Beddor traktował ten wóz jak klejnot i wyjeżdżał nim z garażu sporadycznie, ostatecznie nawijając na licznik 10 500 km. Następnie samochód został sprzedany przez RUF-a nowemu właścicielowi z Ameryki i ostatecznie w 2016 roku sprowadzono go Wielkiej Brytanii. Ten egzemplarz kryje w sobie nie tylko niesamowite osiągi, ale również wspaniałą historię. To rarytas dla kolekcjonerów Porsche. Ciekawe na jakiej kwocie zakończy się licytacja.

Ciekawostka z ogłoszenia - Ruf CTR2 Sport (slajd 1 z 22)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego