Wyszukaj w topgarage.com.pl

9 sty, 09:00

Bentley Continental Supersport – rekordzista świata

Bentley Continental Supersports 8 slajdów Foto: Bentley

Nowy Continental Supersports o mocy 710 KM jest najmocniejszym Bentleyem w historii. To także najszybsze czteromiejscowe auto na świecie!

Właściwie ten samochód można podsumować samymi liczbami: 710 KM, 1017 Nm, 0-100 w 3,5 s i 336 km/h prędkości maksymalnej. Ale te dane to nie wszystko. Najnowszego Bentleya poznacie po nowym zderzaku przednim z powiększonymi wlotami powietrza i spliterem z włókna węglowego. Tylny zderzak też został zmieniony i wyposażony w dyfuzor z karbonu. Z tego samego materiału wykonano wloty powietrza na masce, a wszystkie świecące akcenty ze standardowego Continentala (wnętrza lamp, grill, klamki i ramki drzwi) wykończone są na czarno.

Spojler na pokrywie bagażnika to opcja. Spojler na pokrywie bagażnika to opcja. Foto: Bentley

W najmocniejszym Bentleyu w historii zamontowano pod maską znany silnik W12 z dwiema nowymi turbosprężarkami oraz zmienionym układem chłodzenia powietrza doładowującego. Wzmocniono też bebechy silnika, by wytrzymał dodatkową dawkę mocy i momentu. W porównaniu do poprzedniego Supersportsa z 2009 r. nowy model ma 80 KM więcej i aż o 217 Nm wyższy moment obrotowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zostało ścięte o 0,3 s, a prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h. I to właśnie ten ostatni parametr czyni z Continentala Supersports najszybszy czteromiejscowy samochód świata. Nie licząc stuningowanych aut. Podobnie, wersja Cabrio najmocniejszego Bentleya z prędkością sięgającą 330 km/h jest najszybszym czteromiejscowym kabrioletem na Ziemi na równi z Porsche 911 Turbo S Cabrio.

Bentley Continental Supersports Bentley Continental Supersports Foto: Bentley

Do zatrzymania tego ważącego niemal 2,3 tony pocisku służą potężne, odporne na przegrzanie karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Z przodu mają średnicę 420 mm, co czyni je największymi montowanymi w seryjnych samochodach. Przy okazji, układ hamulcowy jest lżejszy o 20 kg od standardowego, stalowo-żeliwnego. Kolejne 5 kg pozwala zaoszczędzić opcjonalny wydech z tytanu. Do dynamicznej jazdy zaprzęgnięty został znany już z Continentala GT3-R system torque vectoring, który w zakrętach kieruje moment obrotowy na koła o większej przyczepności. System napędu na wszystkie koła został skalibrowany tak, by standardowo 60 proc. momentu trafiało na tył.

Foto: Bentley

W środku po raz pierwszy w tej generacji Continentala zastosowano trójkolorowe wykończenie. Nowa jest kierownica i dźwignia zmiany biegów z akcentami z Alcantary, a do listy 10 okładzin deski dołączył wzór z włókna węglowego. Ceny Bentleya Continental Supersports jeszcze nie są znane, ale można już w ciemno składać zamówienia licząc na zajęcie miejsca z przodu kolejki.

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~hCIsgMPieKv Użytkownik anonimowy
~hCIsgMPieKv :
No photo ~hCIsgMPieKv Użytkownik anonimowy
ZbWqkF http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
21 maja 16:09
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dres Użytkownik anonimowy
~dres :
No photo ~dres Użytkownik anonimowy
Skrzydło nie pasuje do tego auta zupełnie.
10 sty 20:57
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: Bentley

Bentley Continental Supersports

Bentley Continental Supersport – rekordzista świata (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego