Wyszukaj w topgarage.com.pl

12 wrz, 14:15

Audi RS4 Avant – ma 450 KM i przyspiesza do „setki” w 4.1 s

Audi RS4 Avant – ma 450 KM i przyspiesza do „setki” w 4.1 s 9 slajdów Foto: TopGarage

Panie i panowie, oto najnowsze Audi RS4. Tradycyjnie w pierwszej kolejności trafia do nas w nadwoziu kombi.

Nie będziemy owijać w bawełnę, nowe Audi RS4 wygląda świetnie, ale jesteśmy zaniepokojeni zmianą jednostki napędowej i ogólnego charakteru auta. Skąd nasze obawy? Otóż taki sam silnik V6 biturbo o pojemności 2.9 litra i mocy 450 KM pracuje pod maską Audi RS5, które mówiąc delikatnie... nie wzbudza szczególnych emocji podczas jazdy. A przecież to właśnie efekt wow był domeną rodziny RS. Nie oceniajmy jednak książki po okładce, poczekajmy na pierwsze testy.

Wiecie już jaki silnik zamontowano w RS4. Oczywiście to bardzo dynamiczna jednostka, która rozpędza rodzinne kombi od 0 do 100 km/h w 4.1 sekundy! Współpracuje ona z 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, która przenosi moc na cztery koła (układ napędowy quattro). Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Po wykupieniu pakietu RS Dynamic wzrasta do 280 km/h. Bez kagańca prawdopodobnie jest wstanie przekroczyć granicę 300 km/h. Na ten moment to najszybsze kombi w tym segmencie – konkurencyjny Mercedes-AMG C63 przyspiesza o 0.1 sekundy wolniej. Ma jednak silnik V8, który wydaje takie dźwięki, że aż ciary przechodzą. A to zdaje nam się bardziej atrakcyjne dla użytkownika niż 0.1 sekundy lepsze przyspieszenie.

Foto: TopGarage

Inżynierowie oprócz wyżyłowanych parametrów zadbali o środowisko. Nowe Audi RS4 Avant ma spalać średnio 8.8 litra PB98 na 100 km. To niesamowity wynik przy mocy 450 KM oraz masie własnej 1790 kg.

Sportowa wersja RS4 została obniżona o 7 mm względem standardowego A4 z usportowionym zawieszeniem. Ponadto może być wyposażona w system Dynamic Ride Control, ceramiczne tarcze hamulcowe i system RS, który pozwala kierowcy wprowadzić własną charakterystykę pracy auta przy wykorzystaniu Drive Select.

Stylistycznie samochód został wyposażony w zderzaki z wielkimi wlotami powietrza, atrapę chłodnicy ze wzorem plastra miodu, poszerzone o 30 mm nadkola, boczne listwy progowe, tylny dyfuzor, wielkie końcówki układu wydechowego oraz 19- lub 20-calowe felgi o specjalnym wzorze.

Foto: TopGarage

Audi już otworzyło listę zamówień na nowe RS4 Avant. Niemiecki cennik startuje od kwoty 79 800 euro. Na polskie ceny musimy jeszcze chwilę poczekać.

Komentarze
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~podkov Użytkownik anonimowy
~podkov :
No photo ~podkov Użytkownik anonimowy
"Inżynierowie oprócz wyżyłowanych parametrów zadbali o środowisko" - lubię kabaret, wszyscy wiemy jak VAG dba o środowisko
13 wrz 09:31 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~looooo Użytkownik anonimowy
~looooo :
No photo ~looooo Użytkownik anonimowy
Ten portal zszedł na psy odkąd zmienił nazwę. Bełkot taki, że czytać się tego nie da. Do tego błędne informacje, jak chociażby o tym, że będzie skrzynia dwusprzęgłowa. Będzie, ale 8 biegowy automat z konwerterem.
13 wrz 10:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AntyVag Użytkownik anonimowy
~AntyVag :
No photo ~AntyVag Użytkownik anonimowy
Festyn jak cholera...
13 wrz 10:25 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Przyrost mocy w każdym silniku bez przeróbki! Zmniejszając tarcie o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, skrzyni biegów, dyferencjale osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni) i 2 - 4 x wydłużamy ich trwałość, w tym turbiny! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0.p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym motocykl, samochód lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2010 r. Toyota -Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
14 wrz 02:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dj83hd Użytkownik anonimowy
~dj83hd :
No photo ~dj83hd Użytkownik anonimowy
O 200 kg za ciężki. Nie wiem co Audi tam wozi, cement?
13 wrz 18:07
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rem Użytkownik anonimowy
~rem :
No photo ~rem Użytkownik anonimowy
Przy wszystkich ułamkach jest błędny zapis: w Polsce rozdzielnikiem jest PRZECINEK (a nie kropka).
13 wrz 11:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Foto: TopGarage

Audi RS4 Avant – ma 450 KM i przyspiesza do „setki” w 4.1 s

Nie będziemy owijać w bawełnę, nowe Audi RS4 wygląda świetnie, ale jesteśmy zaniepokojeni zmianą jednostki napędowej i ogólnego charakteru auta. Skąd nasze obawy? Otóż taki sam silnik V6 biturbo o pojemności 2.9 litra i mocy 450 KM pracuje pod maską Audi RS5, które mówiąc delikatnie... nie wzbudza szczególnych emocji podczas jazdy. A przecież to właśnie efekt wow był domeną rodziny RS. Nie oceniajmy jednak książki po okładce, poczekajmy na pierwsze testy.

Audi RS4 Avant – ma 450 KM i przyspiesza do „setki” w 4.1 s (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego